کد خبر: ۵۲۰۰۶
تاریخ انتشار : ۱۴:۳۷ - ۲۴ مهر ۱۴۰۱
معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان از شستشوی مجدد خطوط و پست‌های برق در معرض آلودگی گرد و غبار خبر داد.

به گزارش برق نیوز، "سید مهرداد بلادی موسوی" اظهار کرد: شرایط خاصی آب و هوایی و بروز پدیده‌های خاص جوی مانند وقوع پدیده‌های گرد و غبار، رطوبت نسبی هوا و مه شدید در سال‌های اخیر تولید و انتقال انرژی و بهره‌برداری از شبکه را با شرایط خاصی رو به رو کرده است.

وی افزود: گستردگی وقوع گرد و غبار که بعضا همه استان را درگیر می‌کند، تجهیزات شبکه برق را تحت الشعاع قرار می‌دهد و به طبع این گستردگی انجام اقدامات لازم مانند شستشو و تعویض تجهیزات را پرهزینه‌تر و زمان‌بر کرده و به گروه‌های عملیاتی بیشتری نیاز است که بتوان کار شستشوی تجهیزات را انجام دهند و همین گستردگی شبکه و جغرافیای استان بعضا اجازه واکنش سریع و اجازه شستشوی تجهیزات در زمان کم را می‌گیرد.

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: همه این مسائل شبکه برق خوزستان را خاص کرده و همزمان چند اقدام باید در شبکه انجام تا پایداری آن حفظ شود. یعنی هم باید در شبکه ایجاد ظرفیت و آن را آماده و بهینه‌سازی کرد تا در فصل گرم جوابگوی نیاز مصرف باشد و هم بتوان اثرات آلودگی‌های جوی و حتی صنعتی را از روی تجهیزات برطرف نمود.

بلادی موسوی با بیان اینکه برای مقابله با این شرایط در سالیان اخیر ناوگان مقره‌شوی مجهزی برای برق منطقه‌ای خوزستان خریداری شده و در حالت فعالیت است، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری شستشوی پست و خطوط انتقال و فوق توزیع در حال انجام است و با توجه به کاهش دما و از پیک خارج شدن شبکه، شتاب بیشتری گرفته است.

وی افزود: علاوه بر شستشوی مجدد تجهیزات، تعویض زنجیره مقره خطوط از سرامیکی به سیلیکونی که از سال‌های قبل شروع شد نیز در حال انجام بوده و این اقدام با اولویت‌بندی نقاط حساس و آلوده شبکه در حال انجام است.

معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: علاوه بر شستشو و تعویض زنجیره مقر‌ه‌ها و کنترل ولتاژ شبکه فوق توزیع، برنامه‌ریزی برای احداث ۱۵ پست برق به صورت gis که تعدادی از آن‌ها وارد مدار شده و پوشش عایقی تجهیزات در مناطقی که آلودگی بیشتری دارند از دیگر اقداماتی است که باعث شده با وجود افزایش روز‌های آلوده، پایداری شبکه حفظ و وقوع حوادث ناخواسته به حداقل برسد.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار