کد خبر: ۵۲۰۳۹
تاریخ انتشار : ۱۴:۲۹ - ۲۷ مهر ۱۴۰۱
سرپرست معاونت فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت:تا پایان امسال ۵ هزار دستگاه کنتور فهام نصب می‌شود.

به گزارش برق نیوز، علیرضا اسکندری افزود: با هدف تحقق برنامه‌های مدیریت مصرف و افزایش کنترل پذیری شبکه برق، بهبود کیفیت ولتاژ و اجرای طرح فهام، از سال ۹۵ تاکنون برای ۳۲ هزار مشترک دیماندی این شرکت کنتور هوشمند فهام نصب شده است.

اسکندری تعداد کنتور‌های فهام نصب شده در نیمه نخست امسال در محدوده ۲۶ شهرستان زیر پوشش توزیع نیروی برق فارس را ۲۸۰۰ دستگاه کنتور هوشمند فهام اعلام کرد.

وی کنتور‌های هوشمند را راهکاری برای رصد میزان مصرف مشترکان دانست و گفت: برای بیش از ۸۵ درصد از مشترکان دیماندی و ۱۰۰درصد از مشترکان کشاورزی این کنتور‌ها نصب و راه اندازی شده است و در آینده نزدیک کنتور‌های هوشمند برای همه مشترکان نصب خواهد شد تا از این طریق مدیریت بار و متعادل سازی مصرف برق استان به صورت کامل، تحقق یابد.

اسکندری، متعادل سازی مصرف، فراهم شدن بستر اصلاح الگوی مصرف، رصد دقیق میزان مصرف برق مشترکان را از مزیت‌های نصب کنتور‌های هوشمند برشمرد و گفت: کنتور‌های فهام به صورت آنلاین کار قرائت وکنترل پذیری انشعاب برق مشترکان را انجام داده و سبب ارتقای بهره وری و کاهش تلفات انرژی می‌شوند.

سرپرست معاونت فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان فارس، رویت پذیری و کنترل پذیری کنتور‌های برق مشترکان را از جمله اهداف مهم این طرح عنوان کرد و گفت: اجرای این طرح همچنین می‌تواند مزیت‌هایی چون: کاهش هزینه‌های قرائت و توزیع، کنترل بار مشترکان پرمصرف و کاهش خاموشی‌های ناشی از کمبود تولید نیرو را در پی داشته باشد.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار