کد خبر: ۵۲۰۴۷
تاریخ انتشار : ۱۷:۵۷ - ۲۷ مهر ۱۴۰۱
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک هزار و ۱۱۰ دستگاه پنل خورشیدی به عشایر این استان در سال جاری واگذار می‌شود.

به گزارش برق نیوز، جمال معتمدی زاده اظهار داشت: یک هزار و ۱۱۰ پنل خورشیدی در سال جاری به عشایر این استان واگذار می‌شود که بخش عمده‌ای از آن‌ها وارد انبار شده اند.

وی افزود: این پنل‌ها با هماهنگی اداره امور عشایر استان به عشایر واگذار می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سال گذشته یک هزار پنل خورشیدی به استان اختصاص یافت و همگی میان عشایر توزیع شد.

معتمدی زاده ابراز داشت: این پنل‌ها (سامانه ها) قابلیت تولید ۱۰۰ وات برق را دارا بوده که روشنایی حداقل پنج شعله لامپ کم مصرف، شارژ چراغ قوه و گوشی همراه را تأمین خواهد کرد.

وی بیان کرد: وزن کم، قابل حمل بودن و نصب آسان از مهمترین مزایای این پنل هاست و این مزیت به مصرف کننده کمک می‌کند تا بدون نیاز به متخصص، به راحتی خود بتواند این سیستم خورشیدی را نصب و از آن استفاده کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: اداره کل امور عشایر استان باید اسامی عشایری را که درخواست پنل می‌کنند به شرکت توزیع نیروی برق ارسال تا اقدامات لازم برای واگذاری آن‌ها به عشایر صورت گیرد.

برق محل اسکان عشایری که بیشتر از چهار کیلومتر با شبکه برق فاصله داشته باشند از طریق پنل‌های خورشیدی سبک و قابل حمل تامین خواهد شد.

۷۰ هزار نفر در قالب بیش از ۱۱ هزار و ۱۲۰ خانوار از جمعیت ۷۱۳ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد عشایر هستند که این میزان جمعیت از ۶ ایل بومی، ۲ طایفه قشقایی، ۱۶ تیره، ۱۸۱ طایفه و بیش از یک هزار و ۱۱۰ تش (اولاد) شکل گرفته است.

مصوبه سفر رییس جمهور در حوزه برق کهگیلویه و بویراحمد در دست اجراست

مدیرعامل شرکت برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح احداث تامین برق دیشموک به قلعه رئیسی و ایستگاه سرپری دهدشت (طرح شهید سلیمانی) بطول ۶۹ کیلومتر از مصوبات سفر سال گذشته رییس جمهور به استان در حوزه برق بوده که در پنج فاز در حال اجراست.

جمال معتمدی زاده اظهار داشت: عملیات این پروژه با اعتبار ۹۰میلیارد تومانی توسط پیمانکار شروع شده و ۲ فاز آن به پایان رسیده است.

وی تصریح کرد: ۲۶ کیلومتر از مجموع ۶۹ کیلومتر کار شده و می‌توان گفت ۳۰ درصد پروژه عملیاتی شده است.

مدیرعامل شرکت برق کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: موافقت نامه پروژه تبادل شده، ولی هنوز به استان ابلاغ نشده است.

به گفته معتمدی زاده اعتبار این طرح از محل تسهیلات ماده ۵۶ تامین می‌شود.

وی عنوان کرد: با احداث خط دو مداره از ایستگاه سرپری دهدشت تا دیشموک مشکل افت ولتاژ برق بخش‌های قلعه رییسی و دیشموک برطرف خواهد شد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار