کد خبر: ۵۲۰۸۰
تاریخ انتشار : ۱۱:۰۰ - ۳۰ مهر ۱۴۰۱
اتحادیه ملی مصرف کنندگان ایتالیا از افزایش بی سابقه بهای برق در این کشور خبر داد.
افزایش بی سابقه قیمت برق در ایتالیا

به گزارش برق نیوز، اتحادیه ملی مصرف کنندگان ایتالیا روز شنبه اعلام کرد: تعرفه‌های برق در ایتالیا در ماه گذشته شاهد رکوردی در افزایش بود و به صورت سالانه از ۱۳۶ درصد فراتر رفت.

به گزارش وبگاه آر تی، در ماه سپتامبر، قیمت برق در رتبه بندی گران‌ترین کالا‌ها و خدمات که این اتحادیه مرتباً بر اساس داده‌های مؤسسه ملی آمار ایتالیا جمع آوری می‌کند، در صدر قرار گرفت. در رده محصولات غیرخوراکی، پس از قیمت برق، هزینه سفر هوایی در اروپا قرار دارد که طی یک سال گذشته، ۱۲۸ درصد افزایش یافته است. هزینه پرواز‌های بین قاره‌ای در جایگاه سوم قرار دارد که قیمت آن تقریباً دو برابر (۹۷.۴%) شده است. تعرفه گاز نیز در ماه سپتامبر قدری کمتر از ۶۴ درصد افزایش یافته است.

در مورد محصولات غذایی، روغن‌های گیاهی (به استثنای روغن زیتون) در صدر جدول قرار گرفته اند که تقریباً ۶۰ ٪ افزایش قیمت داشتند. قیمت کره و برنج نیز به ترتیب ۳۸ درصد و ۲۶.۷ درصد افزایش یافتند. سایر مواد غذایی که بیش از ۲۰ درصد افزایش قیمت داشته اند عبارتند از: ماکارونی، شیر، آرد و سبزیجات اصلی.

ماسیمیلیانو دونا، رئیس اتحادیه مصرف کنندگان گفت: "تنها برای غذا و نوشیدنی، هر خانواده ایتالیایی به طور متوسط سالانه ۶۶۰ یورو بیشتر پرداخت خواهد کرد". وی افزود که خانواده‌هایی که دو فرزند دارند باید ۹۰۰ یورو (۸۸۵ دلار) بیشتر و کسانی که سه فرزند دارند، باید ۱۰۷۵ یورو (۱۰۵۷ دلار) بیشتر بپردازند.

داده‌های مؤسسه ملی آمار ایتالیا نشان می‌دهد که تورم در ایتالیا در ماه سپتامبر به صورت سالانه به ۸/۹ درصد رسیده است. در همین حال، “سبد مصرف کننده” در طول سال ۱۰/۹ درصد افزایش داشته است. چنین افزایش بالایی در قیمت مواد غذایی اساسی و کالا‌های شخصی از سال ۱۹۸۳ در ایتالیا ثبت نشده است.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار