کد خبر: ۵۲۱۰۵
تاریخ انتشار : ۱۴:۲۹ - ۰۲ آبان ۱۴۰۱
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از ارائه طرحی دو فوریتی از سوی این کمیسیون در هفته‌های آتی به منظور تشکیل سازمان بهینه سازی مصرف انرژی ذیل معاونت ریاست جمهوری به منظور انجام اقداماتی موثرتر در این حوزه خبر داد.

به گزارش برق نیوز، فریدون حسنوند با اشاره به وضعیت ناترازی گاز در سطح کشور درباره اقداماتی که باید صورت گیرد، بیان کرد: تاترازی تولید و مصرف گاز، تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم در حوزه تولید، اشتغال و صادرات کشور داشته و از طرفی در حوزه تامین برق مصارف خانگی و هم تامین خوراک نیروگاه‌ها این ناترازی تاثیر منفی بر جای می‌گذارد.

وی با بیان اینکه خوراک نیروگاه‌های سیکل ترکیبی کشور موضوع حائز اهمیتی است، گفت: اگر این خوراک تامین نشود یا باید نیروگاه را از رده خارج کرده و خاموش کنیم یا اینکه از سوخت مایع مازوت استفاده کنیم که مشکلات زیست محیطی و اعتراضات مردمی را به دنبال دارد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس اظهار کرد: ناترازی در آینده به صنعت لطمه زیادی وارد می‌کند چراکه در دوران خاموشی، بسیاری از کارخانجات کشور به صورت الزام و اجبار در جدول خاموشی قرار می‌گیرند. بخشی از مشکلاتی که این روز‌ها در صنعت فولاد، پتروشیمی‌ها و سایر صنایع داریم به این موضوع باز می‌گردد.

حسنوند گفت: ما در سال گذشته حدود ۱۹۳ میلیون مترمکعب ناترازی در حوزه گاز داشتیم که این ناترازی در سال آینده ۸ درصد افزایش خواهد یافت. ادامه این روند می‌تواند فاصله زیادی بین تولید و مصرف در سطح کشور ایجاد کند.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون انرژی گزارشی در خصوص ناترازی گاز در سطح کشور تهیه کرد که در صحن مجلس نیز قرائت شد، تصریح کرد: بحث ناترازی گاز در جلسه سران قوا مطرح شده است و در جلسه مشترک بین دولت و مجلس نیز این مسئله به صورت جدی طرح شد.

رئیس کمیسیون انرژی گفت: ما سعی کردیم تمام ذهن مسئولان نظام را به این موضوع معطوف کنیم تا در برنامه هفتم توسعه و در لایحه بودجه سنواتی نسبت به تامین منابع مالی برای مواجهه با چالش ناترازی اقدام کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: پیشنهاد ما این است که ۵ درصد از درآمد‌های نفتی کشور برای تامین زیرساخت‌های کشور اختصاص یابد. از سوی دیگر سهم ۳۰ درصدی از صندوق توسعه ملی برای مواجهه با این چالش پیشنهاد داده شده است. این منابع برای تامین زیرساخت‌ها و رفع ناترازی پیش بینی شده است.

حسنوند گفت: از سوی دیگر در خصوص اصلاح ساختار مدیریت مصرف نیز بحث‌هایی در حال انجام است. کمیسیون انرژی به دنبال این است که در قالب طرحی دو فوریتی سازمان بهینه سازی را ذیل معاونت ریاست جمهوری راه اندازی کنیم تا شاهد اقداماتی موثر برای مدیریت مصرف انرژی باشیم.

منبع: ایسنا
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
0
0
جای خالی چنین سازمانی بخوبی در وضعیت برق کشور مشخص است. تاسیس سازمان بهینه سازی مصرف انرژی برای رشد صنعت بهینه سازی ضروری است. کشور را تلفات مصرف و توزیع برداشته است
ناشناس
|
India
|
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
0
1
چرا این همه تشکیلات درست میکنید؟ همین وزارت خانه های موجود باید وظایفشان را انجام دهند. با یک معاونت قابل انجام است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۷
0
1
ایا وقعا الان مشکلات مصارف انرژی موجود فقط با ایجاد سازمان بهینه سازی قابل رفع است بنظر میرسد بجای تمرکز بر مشکلات وشناخت عوامل ان بیشتر دنبال فرع موضوعات متاسفانه نمایندگان محترم میباشند قطعا استانداردههای مربوط در حوزه هرگونه ساخت اماکن وساختمانها تعریف ومشخص است وصرفا نظارت قانونی بر انها باید انجام گیرد در حوزه ساخت تاسیسات ووسایل عمومی نیز استانداردهها قطعا وجوددارد مگر میتوان خودرویی تولید داشت وتحت استاندارد نباشد اینکه دربسیاری موارد ضعف عدم استاندارد سازی وجود دارد ویا محصولات بی کیفیت در لوازم خانگی وخودرو وصنایع وجود دارد عملا به مشکلات فرهنگی وومماشات ها بر میگردد گه مشکلات عدم امکان وسد راه این موارد نیز احصا شود (قطعا هیج تولید کنند های خواهان عدم تولیدبی کیفیت نیست مگر غعواملی دخیل در ان باشدکه بعضا میتواند خارج از توان وارده حذف انها توسط ایشان باشد )میتوان هم به بهینه سازی وهم ارتقارراندمان رسید ضمن اینکه واقعا در کشور ما ثابت شده تشکیل نهادههای نظارتی وبخصوص حاکمیتی غیر ارجایی صرفا کاهش مسئولیت پذیری ها وعدم نهاد مشخص پاسخگو را در پی دارد ولذا ضروریست بسیار بر موضوعات با شناخت واقعی اقدام گردد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
0
1
احتمالا میخواهند برای دوستان شغل ایجاد کنند
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار