کد خبر: ۵۲۱۰۸
تاریخ انتشار : ۰۹:۳۱ - ۰۳ آبان ۱۴۰۱
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: پرداخت یارانه انرژی نباید حذف شود؛ بلکه باید بخش‌هایی که گردش مالی بالایی دارند و صادرات دارند و نیز بخش عمده‌ای از صنایع انرژی‌بر از لیست دریافت انرژی یارانه‌ای حذف شوند.

به گزارش برق نیوز، «هادی مدقق» افزود: عمده‌ترین مشکل بخش انرژی کشور نبود تناسب در پرداخت یارانه‌ها است که معضلاتی ایجاد کرده است. پرداخت یارانه انرژی به همه بخش‌ها در کشور کار درستی نه نظر نمی‌رسد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان برق حرارتی گفـت: ما نمی‌گوییم که یارانه باید حذف شود؛ بلکه اعتقاد داریم یارانه به بخش‌هایی که به آن نیاز دارند باید یارانه داده شود. بخش‌هایی که صادراتی هستند و گردش مالی زیادی دارند و نیازمند یارانه انرژی نیستند، بخش عمده‌ای از صنایع انرژی‌بر و بخش تجاری و خیلی بخش‌های دیگر باید از سبد انرژی یارانه‌ای خارج شوند.

وی افزود: اگر این کار صورت گیرد سرمایه‌گذار جذب می‌شود تا در این بخش سرمایه‌گذاری کرده و مطمئن باشد سرمایه‌اش برگشت دارد. اکنون بزرگ‌ترین چالش بخش برق و انرژی اقتصاد ناسالم آن است و اگر بتوانیم این مشکل را برطرف کنیم معضلاتی که در این سال‌ها صنعت برق با آن درگیر است حل خواهد شد.

مدقق با بیان اینکه عمده نیروگاه‌های کشور که بالای ۶۰ درصد است متعلق به بخش خصوصی است افزود: به این معنا که بخش عمده سرمایه‌گذاری انجام شده برای توسعه نیروگاهی از سوی بخش خصوصی انجام شده است. سرمایه‌گذار بخش خصوصی هم عمده‌ترین دغدغه‌ای که دارد آن است که سرمایه‌گذاری که کرده برگشت‌پذیر باشد و بتواند سود موردنظر را تأمین کند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی کلان برق حرارتی گفت: باید بتوانیم با طراحی سازوکار صحیح بخش خصوصی را برای سرمایه‌گذاری در این بخش تشویق کنیم و یکی از راهکار‌ها تناسب در پرداخت یارانه‌ها است.

مدقق ادامه داد: اقتصاد صنعت برق باید درست شود و باید شرایط برای سرمایه‌گذار فراهم شود و نگاه بلندمدت داشت.

منبع: ایرنا
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۳
2
1
خداوکیلی این بابا از حذف یارانه چه میفهمه
از راه نرسیده داره اظهار فضل میکنه
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار