کد خبر: ۵۲۱۱۲
تاریخ انتشار : ۱۲:۵۵ - ۰۳ آبان ۱۴۰۱
مجری طرح نیروگاه‌های خصوصی شرکت برق حرارتی گفت: دو واحد گازی ۱۸۳ مگاواتی نیروگاه سیکل‌ترکیبی آریان زنجان با حجم سرمایه‌گذاری ۱۳۱ میلیون یورو پنجشنبه این هفته با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود.

واحد‌های گازی نیروگاه آریان زنجان افتتاح می‌شود

به گزارش برق نیوز، روح‌اله اسپنانی در نشستی خبری با اعلام این خبر، افزود: احداث نیروگاه آریان زنجان در راستای توسعه تولید برق در شمال غرب کشور و پاسخگویی به رشد مصرف برق در منطقه با راندمان ۵۲ درصد در دستور کار قرار گرفته است.

وی ظرفیت این نیروگاه سیکل‌ترکیبی را ۵۴۶ مگاوات برشمرد و گفت: این مجموعه دارای دو واحد گازی ۱۸۳ مگاواتی و یک واحد بخار ۱۸۰ مگاواتی است که پروژه توسط شرکت توسعه انرژی شمال و جنوب در حال اجرا است.

اسپنانی با بیان اینکه "درحال حاضر دو واحد گازی این نیروگاه به مجموع ظرفیت ۳۶۶ مگاوات در مدار بهره برداری است"، گفت: تاریخ سنکرون واحد اول نهم خردادماه و تاریخ سنکرون واحد دوم، هفدهم خردادماه سال جاری بوده و واحد بخار این نیروگاه نیز به شرط تأمین به‌موقع مالی، تا پیک تابستان سال ۱۴۰۲ به مدار بهره‌برداری وارد خواهد شد.

وی ادامه داد: تا امروز بالغ بر ۱۳۰ میلیون یورو برای احداث دو واحد گازی این نیروگاه هزینه شده و برای احداث واحد بخار این نیروگاه نیز به ۱۶۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری نیاز است.

مجری طرح نیروگاه‌های خصوصی شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه در مدت زمان ساخت این واحد‌ها ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم و حدود یک‌هزار نفر به صورت غیرمستقیم مشغول به فعالیت بوده‌اند، ادامه داد: سوخت اصلی این نیروگاه گاز و سوخت پشتیبان آن نیز گازوئیل است.

وی در خصوص توجه به مسائل زیست‌محیطی در پروسه ساخت این نیروگاه، گفت: میزان مجاز آلاینده ناکس ۳۰۰ پی‌پی‌ام است که این رقم در واحد‌های گازی نیروگاه با استفاده از مشعل‌های DLN به ۲۵ پی‌پی‌ام کاهش یافته است. همچنین میزان مجاز آلاینده ساکس ۱۰۰ پی‌پی‌ام بوده که این رقم نیز به ۱۰ پی‌پی‌ام رسیده است.

مجری طرح‌های نیروگاه‌های خصوصی شرکت تولید نیروی برق حرارتی با اشاره به اهمیت احداث واحد‌های بخار برای نیروگاه‌های گازی و تبدیل این نیروگاه‌ها از حالت سیکل ساده به سیکل ترکیبی، گفت: با احداث واحد‌های بخار، ضمن افزایش راندمان نیروگاه‌ها، ظرفیت تولید برق بدون افزایش مصرف سوخت، ارتقا می‌یابد.

وی افزود: در دولت سیزدهم، با تمرکز بر تکمیل واحد‌های بخار و تبدیل نیروگاه‌های حرارتی به سیکل ترکیبی، از جمله بهره‌برداری از واحد سیکل ترکیبی نیروگاه عسلویه، واحد ۱ نیروگاه فردوسی، واحد‌های ۱ و ۲ نیروگاه ارومیه، نیروگاه جهرم، نیروگاه هنگام، نیروگلاه کلاس F جزیره قشم و نیروگاه دالاهو، متوسط راندمان نیروگاه‌های حرارتی کشور با افزایش یک‌درصدی، به ۳۹ درصد رسیده است.

منبع: تسنیم
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار