کد خبر: ۵۲۱۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳:۲۰ - ۰۳ آبان ۱۴۰۱
وزیر نیرو در سفری یکروزه به خراسان رضوی امروز در شهرستان‌های تربت حیدریه، نیشابور، فیروزه و زبرخان حضور یافت و از نزدیک در جریان روند پروژه‌های آب و برق و مشکلات این دو حوزه قرار گرفت.

به گزارش برق نیوز، وزیر نیرو در سفری یکروزه به خراسان رضوی امروز در شهرستان‌های تربت حیدریه، نیشابور، فیروزه و زبرخان حضور یافت و از نزدیک در جریان روند پروژه‌های آب و برق و مشکلات این دو حوزه قرار گرفت.

وزیر نیرو به حوزه آب و برق منطقه تربت‌حیدریه ۳۵ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داد

علی‌اکبر محرابیان امروز، سه‌شنبه در نشست شورای انسجام ادارات وزارت نیروی شهرستان‌های تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات که با حضور فرمانداران و ائمه جمعه سه شهرستان در فرمانداری تربت‌حیدریه برگزار شد، افزود: برای توسعه منطقه، تصمیمات خوبی خواهیم گرفت و مصوبات این نشست مکمل مصوبات سفر هیات دولت به خراسان رضوی در فروردین امسال است.

وی اظهار داشت: برخی درخواست‌های مردم و مسوولان شهرستان‌ها ناشی از تنگنا‌های ایجاد شده به سبب شرایط بسیار وخیم جوی و کاهش بارندگی ادوار اخیر در سراسر کشور بویژه در دو سال اخیر است.

محرابیان اظهار کرد: برنامه‌ریزی در چنین شرایطی با در نظر گرفتن کمترین میزان خسارات به مردم و کشاورزان کار دشواری است، ولی وزارت نیرو نهایت تلاش خود را برای کاهش آسیب‌های ناشی از کم شدن بارندگی داشته و خواهد داشت.

وزیر نیرو در پاسخ به درخواست نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی برای افزایش میزان اعتبارات و نیاز این شهرستان خواستار بررسی بیشتر مدیران آب و برق خراسان رضوی در هماهنگی با نماینده مردم شد تا علاوه بر جلوگیری از تضییع حقوق کشاورزان، امکان تخصیص‌های اعتباری بعدی هم فراهم باشد.

موافقت وزیر نیرو برای تامین اعتبار آب و برق رسانی به زبرخان و نیشابور

علی اکبر محرابیان عصر سه شنبه در ادامه سفر به خراسان رضوی در نشست شورای اداری شهرستان‌های نیشابور و زبرخان حضور یافت و مشکلات مطرح شده از سوی مسئولان درباره حوزه‌های برق رسانی و آبرسانی را شنید و با اختصاص اعتباراتی برای رفع مشکلات در این زمینه موافقت کرد.

وی گفت: بعد از سفر هیات دولت در سال جاری به خراسان رضوی با توجه به کم توجهی که به سه شهرستان فیروزه، نیشابور و زبرخان در مصوبات حوزه آب و برق شده بود، قول دادیم که در این شهرستان‌ها حضور یابیم و غفلت مزبور را جبران کنیم، به همین منظور در سفر امروز اعتبارات لازم برای رفع مشکلات مختلف در حوزه‌های آب و برق شهرستان‌های مزبور اختصاص می‌یابد.

وزیر نیرو با اختصاص ۱۵ میلیارد تومان برای تامین روشنایی محور نیشابور در حوزه کمربندی، چهار میلیارد تومان برای برق رسانی به چاه‌های کشاورزی خیرساز نیشابور، چهار میلیارد تومان برای تامین برق متقاضیان صنعتی نیشابور، بازسازی ساختمان مدیریت برق نیشابور، ۹۰ میلیارد تومان برای تکمیل پست برق بوژان، تامین اعتبار از محل فاینانس چین برای نصب ترانس سوم پست ۴۰۰ کیلوولت نیشابور و ایجاد پست برق برای ناحیه صنعتی سرولایت موافقت کرد.

محرابیان همچنین نسبت به تامین اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی برای اصلاح نشت هشت چاه آب نیشابور در اثر رانش زمین، ۱۴۰ میلیارد تومان برای تسریع در اجرای تصفیه خانه فاضلاب نیشابور، ۲۰ میلیارد تومان برای احداث خط انتقال آب و ایجاد مخزن و اختصاص چاه آب برای شهر خرو، تامین اعتبار ایجاد مخزن هزار مترمکعبی شهر قدمگاه و احداث خط انتقال و چاه برای شهر دورود در شهرستان زبرخان قول مساعد داد.

وزیر نیرو در سفری یکروزه به خراسان رضوی امروز در شهرستان‌های تربت حیدریه، نیشابور، فیروزه و زبرخان حضور یافت و از نزدیک در جریان روند پروژه‌های آب و برق و مشکلات این دو حوزه قرار گرفت.

منبع: ایرنا
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
India
|
۱۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۴
0
2
با وضعیت اسفناک کمبود آب، توجیهات احداث نیروگاه در این منطقه چسست؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۴
0
0
اگه وزیر محترم ترسی ندارند ازامیرآبادی قم هم تشریف بیاره بد نیست ازاوضاع نارضایتی مردم وپرسنل هم آگاه بشه
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار