کد خبر: ۵۲۱۳۸
تاریخ انتشار : ۰۹:۵۵ - ۰۵ آبان ۱۴۰۱
رئیس‌جمهور به منظور بهره‌برداری همزمان از ۱۰۲۶ مگاوات ظرفیت نیروگاهی در پنج استان وارد زنجان شد.
رئیس‌جمهور برای افتتاح طرح‌های نیروگاهی وارد زنجان شد

به گزارش برق نیوز، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنجشنبه با استقبال علی خاتمی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان، محسن افشارچی، استاندار و جمعی از مقامات محلی وارد استان زنجان شد.

رئیس جمهور در سفر یکروزه خود به زنجان به طور همزمان و از طریق ویدئوکنفرانسی علاوه بر افتتاح دو واحد گازی نیروگاه آریان زنجان، سه واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی نیروگاه‌های فردوسی، جهرم، ارومیه و همچنین واحد بخار ۱۸۰ مگاواتی هریس را به بهره‌برداری خواهد رساند.

با بهره‌برداری از این نیروگاه‌ها در مجموع ۱۰۲۶ مگاوات به ظرفیت نیروگاهی کشور افزوده خواهد شد. این برای اولین بار است که بطور همزمان بیش از ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه حرارتی در کشور افتتاح میشود.

در حال حاضر ظرفیت نصب شده نیروگاهی کل کشور ۸۹ هزار ۳۶۵ مگاوات است که از این مقدار سهم نیروگاه‌های حرارتی ۷۲ هزار و ۶۱۴ مگاوات (۲/۸۱درصد)، برقآبی ۱۲ هزار و ۸۷ مگاوات (۶/۱۳درصد)، اتمی هزار و ۲۰ مگاوات (۱/۱ درصد)، و تولید پراکنده و تجدیدپذیر و دیزلی ۳ هزار و ۶۴۴ مگاوات (۱/۴ درصد) می‌باشد. ۶۸ درصد نیروگاه‌های حرارتی، خصوصی هستند.

عملکرد دولت سیزدهم در بخش برق

از شروع فعالیت دولت سیزدهم تاکنون ۲۲ واحد نیروگاه حرارتی مجموعاً به ظرفیت ۳ هزار و ۶۱۴ مگاوات به بهره برداری رسیده است که از این میزان ۱۵ واحد نیروگاهی مجموعاً به ظرفیت ۲ هزار و ۴۶۰ مگاوات از ابتدای سال ۱۴۰۱ وارد مدار شده و طبق برنامه، تا پایان سال، ۱۳ واحد نیروگاه حرارتی دیگر به ظرفیت هزار و ۸۸۰ مگاوات نیز به بهره برداری خواهد رسید.

همچنین در دوره اوج بار سال جاری با ارتقای توان عملی تولید، ۱۰۳۵ مگاوات در ۲۵۸ واحد نیروگاهی به ظرفیت تولید برق کشور افزوده شده است. این اقدامات بر اساس روش‌های دانش‌بنیان و با هزینه‌ای کمتر از ۵ درصد هزینه احداث نیروگاه‌های جدید، اجرا شده است.

برنامه و عملکرد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی در دوره اوج بار سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲

یکی از دستاورد‌های دولت سیزدهم در تامین برق پایدار دوره اوج بار سال ۱۴۰۱، انجام به موقع تعمیرات واحد‌های نیروگاهی به میزان ۹۳ هزار و ۶۴۱ مگاوات است که با موفقیت اجرا شد.

طبق برنامه مجموعا ۱۰۷ هزار مگاوات تعمیرات نیروگاهی تا پایان اردیبهشت سال ۱۴۰۲ در دست اقدام میباشد که تا کنون ۱۸ هزار مگاوات آن شروع شده است.

با انجام به موقع تعمیرات نیروگاهی و اقدامات مدیریتی، ضریب آمادگی نیروگاه‌های حرارتی در دوره اوج بار سالجاری به ۹۸ درصد رسید.

همچنین طبق برنامه در دوره اوج بار سال ۱۴۰۲ مجموعاً ۴ هزار و ۵۰۴ مگاوات نیروگاه حرارتی جدید به بهره برداری خواهد رسید و ارتقای ظرفیت عملی تولید به میزان ۵۱۵ مگاوات نیز انجام خواهد شد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهندس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵
1
2
خبر مسرت بخش و افتخار آفرینی است...ولی مهم رعایت استانداردها و دستورالعمل های نگهداری و بهره برداری ازین نیروگاههای تازه تاسیسه که زود فرسوده نشند...کاش ایشان یک دستور سفت و سخت به وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت برق حرارتی شخصا بدهند در مورد رعایت استانداردها...الان نیروگاه منتظر قائم شهریار با ۶۰ سال سن مثل ساعت کار میکنه چون تا حدود زیادی استانداردهای بهره برداری رو رعایت کردن..
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار