کد خبر: ۵۲۱۳۹
تاریخ انتشار : ۰۹:۴۱ - ۰۵ آبان ۱۴۰۱
رجبی مشهدی گفت: سال گذشته هماهنگی بین وزارتخانه‌های نیرو، نفت و صنعت برای عبور از اوج بار تابستان اتفاق افتاد و با صرفه جویی در مصرف گاز و برق در زمستان، مشکلی برای تامین برق نخواهیم داشت.

به گزارش برق نیوز، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: در تابستان با وزارت صمت برای مدیریت مصرف برق صنایع که یکی از بزرگ‌ترین مصرف کنندگان انرژی هستند و در زمستان با وزارت نفت برای تامین سوخت نیروگاه‌ها تعامل بسیار خوبی برقرار شد که البته همکاری گسترده در زمینه‌های دیگر با وزارت صمت در تمام سال ادامه دارد.

"مصطفی رجبی مشهدی" سخنگوی صنعت برق در گفتگو با رسانه ملی بیان کرد: با توجه به اینکه مصرف گاز در زمستان افزایش می‌یابد، باید تدابیری برای استفاده درست از این سوخت در زمستان اندیشیده شود. در این خصوص شاید بتوان بخش عمده‌ای از این صرفه جویی را در بخش خانگی و تجاری انجام داد که صرفه جویی قابل ملاحظه‌ای است.

ایشان افزود: اگر در این دو بخش بتوان تنها ۱۰ درصد صرفه جویی داشته باشیم، چیزی بیش از ۷۰ میلیون متر مکعب صرفه جویی به دنبال خواهد داشت که می‌تواند بخش عمده‌ای از ناترازی گاز در زمستان را جبران کند.

خوشبختانه همکاران در وزارت نفت تدابیر ویژه‌ای برای تعرفه‌ها و تکمیل مخازن سوخت مایع پیش بینی کرده اند تا برای تامین برق در زمستان مشکلی نداشته باشیم.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
France
|
۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
0
0
یاد بگیرید اروپا چگونه مشکل سوخت زمستانش را حل کرد در حالیکه منبع گاز و نفت ندارد و یا کم دارد؟؟ قیمت گاز را در اروپا چک کنید چگونه به سقوط افتاده.
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار