کد خبر: ۵۲۱۶۳
تاریخ انتشار : ۰۹:۵۲ - ۰۸ آبان ۱۴۰۱
رییس اداره برق آبادان گفت: یکهزار و ۱۰۰ مقره برق در شهرستان آبادان به منظور کاهش قطعی برق در زمان مه و رطوبت شدید هوا با انجام عملیات جهادی تعویض شد.

به گزارش برق نیوز، حسام ثابتی بیان کرد: طرح ضربتی شست‌وشوی مقره‌‍‌های شبکه برق آبادان و اروندکنار به منظور کاهش قطعی برق در این شهرستان انجام شد.

وی افزود: به دلیل قرار گرفتن آبادان بین ۲ رودخانه و بخش اروندکنار در نزدیکی دهانه اروندرود، رطوبت و شرجی هوا در این شهرستان بسیار بالاست و تاثیر رطوبت بر مقره‌های شبکه برق، سبب قطع ناخواسته برق در این منطقه می‌شود.

ثابتی گفت: متاسفانه آلودگی و گرد و غبار در هوا باعث فرسودگی و پیری مقره‌های برق در شهرستان شده که در ۱۰ روز گذشته و به همیاری گروه‌هایی از دزفول، شوش و شوشتر مقره‌های برق در شهرستان آبادان تعویض شد و این عملیات تا پایان امسال ادامه خواهد داشت.

رییس اداره برق آبادان ادامه داد: به منظور کاهش خاموشی ناخواسته و با هماهنگی مدیریت برق استان خوزستان عملیات ضربتی شست‌وشوی مقره‌های شبکه برق آبادان و اروندکنار انجام شد.

ثابتی بیان کرد: در این طرح روزانه ۵۰ هزار لیتر توسط ۶ دستگاه مقره شور انجام شد و یکهزار و ۶۷۰ کیلومتر شبکه برق آبادان، اروندکنار، چوئبده و منیوحی است اصلاح و شست‌وشو شد.

وی گفت: گرد و غبار و دیگر آلاینده‌ها می‌توانند بر روی مقره‌های برق جمع شده و با اندکی رطوبت هوا باعث بروز اتصالی و قطع برق شوند که با شست‌وشوی مقره‌ها، مشکل قطعی برق منطقه تا حد زیادی برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: تاکنون ۹۰ درصد از شبکه برق آبادان و ۹۵ درصد از شبکه اروندکنار شتسشو شده و تا پایان هفته جاری که مه و رطوبت پیش‌بینی شده قطعی برق نخواهیم داشت.

مدیریت توزیع برق ناحیه جنوب خوزستان آبادان، خرمشهر و اروندکنار را با بیش از ۱۴۰ هزار مشترک زیر پوشش دارد.

منبع: ایرنا
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Saeed
|
United States of America
|
۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
0
1
ازاین خبرا نگذارید ۱۱۰۰ مقره میشه ۱۰ کیلومتر خط حالا چند کیلومتر در ابادان خط هست چند درصد خطوط تعمیر شده وضعیت ابادان با این حاتم بخشیها حل نمیشه
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار