کد خبر: ۵۲۱۶۴
تاریخ انتشار : ۱۱:۲۸ - ۰۸ آبان ۱۴۰۱
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی توانیر گفت: مدیریت مصرف برای افزایش راندمان و افزایش بهره وری صنعت برق موضوعی است که در همه استان‌ها و در استان فارس و شهرستان‌ها باید به عنوان یک اولویت مطرح شود و مدیران استانی و شهرستان‌ها این موضوع را در دستور کار دایمی قرار دهند.

به گزارش برق نیوز، مهران گلاب کش روز یکشنبه در بازدید از طرح‌های تامین و انتقال و ایستگاه‌های برق در شهرستان جهرم و منطقه سیمکان این شهرستان اضافه کرد: تلاش شده سال آینده ۱۰ هزار مگاوات مدیریت مصرف در صنعت برق انجام شود و این در حالی است که امسال در نقطه اوج مصرف حدود ۷۰ هزار مگاوات برق و انرژی مصرف شد و باید برای سال آینده پیش‌بینی رشد صورت گیرد.

این مقام مسوول در شرکت توانیر با تقدیر از مسوولان برق فارس برای انعقاد تفاهم نامه‌ها و برنامه ریزی‌های انجام شده برای عبور از تابستان ۱۴۰۱ اضافه کرد: رفع ناترازی تولید و مصرف موضوعی است که با برنامه ریزی‌های بلند مدت و کوتاه مدت قابل انجام است، ارتقای نیروگاه‌های موجود برای استفاده حداکثری از ظرفیت تولید و طرح‌های توسعه‌ای در نیروگاه‌های حرارتی و برق‌آبی و تجدیدپذیر از سیاست‌هایی است که در این راستا دنبال می‌شود.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت توانیر اضافه کرد: مدیریت مصرف برای افزایش راندمان و افزایش بهره وری صنعت برق موضوعی است که در همه استان‌ها و در استان فارس و شهرستان‌ها باید به عنوان یک اولویت مطرح شود و مدیران استانی و شهرستان‌ها این موضوع را در دستور کار دایمی قرار دهند.

گلاب کش عضو هیات مدیره توانیر خاطر نشان کرد: در تابستانی که گذشت یکی از دغدغه‌های ما مدیریت مصرف در زمان اوج بار بوده است و در این رابطه جلسه‌هایی با حضور مدیران عامل شرکت‌های برق منطقه‌ای و شرکت‌های توزیع منطقه و همکاران معاونت‌های مختلف برگزار شد و راهکار‌هایی ارائه گردید تا توانستیم این بازه زمانی حساس را پشت سر بگذاریم و مردم بدون نگرانی و دغدغه به زندگی و کسب و کار خود پرداختند و بدون خاموشی برنامه ریزی شده تابستان سال جاری را گذراندند که این موضوع جای تقدیر دارد.

ناترازی تولید و مصرف علت اصلی کمبود برق در نقطه اوج مصرف

یدالله حقیقی مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای فارس نیز در جریان سفر معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی توانیر به استان فارس گزارشی از پیشرفت طرح‌ها ارائه داد و با بیان اینکه بعد از مشکلات تامین انرژی برق در تابستان سال ۱۴۰۰ و خاموشی‌های گسترده در کشور، علیرغم همه موانع و محدودیت‌ها، عزم برای تامین برق مورد نیاز در تابستان امسال، جزم شد، گفت: فراهم شدن زمینه تامین انرژی برق مورد نیاز مشترکان بخش‌های مختلف در تابستان و ایام پیک بار، مرهون همت و تلاش والای پرسنل این صنعت و همدلی و همکاری و حمایت ایجاد شده در سطوح مختلف بود.

حقیقی با بیان اینکه تابستان سال ۱۴۰۰ در سراسر کشور و استان‌های فارس و بوشهر به ویژه در بخش خانگی شاهد خاموشی روزانه و بعضا چند باره در هر روز مواجه بودیم، علت اساسی را در ناترازی بین حجم تولید انرژی برق و میزان مورد نیاز در زمان پیک مصرف دانست و گفت: براساس آمار‌ها بین ۱۵ تا ۱۹ هزارمگاوات کمبود انرژی برق در کشور وجود داشت.

حقیقی با یادآوری اینکه دولت سیزدهم از ابتدای استقرار، عزم را برای تامین انرژی برق مورد نیاز مشترکان به ویژه در تابستان جزم کرد، گفت: برای تحقق این هدف همه ارکان نظام و کل ظرفیت کشور از علمی و دانشگاهی تا قانونگذاری و اجرایی به کار گرفته و در آذرماه سال گذشته ۱۰۰ برنامه در ۴ محور آماده شد.

گلاب کش همچنین در سفر یک روزه به استان فارس در بازدید از امکانات و تاسیسات توزیع برق در منطقه باقت قدیم شیراز و حضور در در نشست هماهنگی مدیران شرکت‌های توزیع برق شیراز و استان فارس موضوع تامین منابع مالی در پیشبرد به موقع پروژه‌ها را بررسی کرد.

منبع: ایرنا
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
France
|
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
0
0
این کسری ۱۵ تا ۱۹ هزار مگاوات چگونه پوشش داده شد؟ رفقایت نصف این را هم قبول نداشتند!! اساسا مدیریت مصرف را دولت مردمی و تیم اقتصادی اش خوب کلید زد. با تورمی که ایجاد کردند مصرف مردم را حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش دادند و اکنون افتخار میکند که به به نقطه تعادل رسیده!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
0
3
مدیریت مصرف برای افزایش راندمان و افزایش بهره وری صنعت برق ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۸
0
2
مثلا" بهتر بود میگفتند :
مدیریت مصرف انرژی ابزاری توانمند برای بهینه سازی مصرف انرژی،صیانت از ذخایرملی وجلوگیری از آلودگی محیط زیست می باشد ....
یک مهندس توانیری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۰
0
3
متاسفم براشون...نه ایشون و نه اکثر مدیران ارشد صنعت برق برای افزایش راندمان کوچکترین اشاره ایی به رعایت استانداردها و دستورالعمل های نگهداری و بهره برداری از تجهیزات استراژیک صنعت برق نمی نمایند...! چون اصولا نه آشنایی با استانداردها دارند و نه اصلا اعتقادی به آنها..!!
پاسخ ها
یک ناشناس اشنا
| Iran (Islamic Republic of)
گل گفتی مهندس گل گفتی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
0
0
دوصد من استخوان خواهد که صد من بار بردارد
ناشناس
|
United States of America
|
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۳
0
0
حقیقی جان تو که آبروی وزیر رو تو برق دژگاه و کورده که حتی رسانه های بیگانه بی بی سی هم نشون داد با سیاسی کاری بردی و باعث شدی بیش از ده هزار نفر پیر و کودک تو اون مناطق از گرما زجر بکشند
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار