کد خبر: ۵۲۱۷۰
تاریخ انتشار : ۱۵:۱۱ - ۰۸ آبان ۱۴۰۱
استاندار استان مرکزی با بیان اینکه ستاد ویژه انرژی‌های تجدیدپذیر استان تشکیل شد گفت: هدف این ستاد استفاده حداکثری از ظرفیت تولید انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک نظیر انرژی‌های خورشیدی است.

به گزارش برق نیوز، فرزاد مخلص الائمه پیش از ظهر امروز در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان مرکزی اظهار کرد: یکی از خطوط قرمز قطعی دستگاه‌های اجرایی تامین پایدار انرژی و آب شرب است چرا که در واقع با امنیت ملی نیز گره خورده و باید برای تامین آن برنامه ریزی‌های مناسبی صورت بگیرد.

وی افزود: عدم بهره برداری صحیح از انرژی‌های برق و آب باعث به وجود امدن اخلال در نظام زیست محیطی و اتلاف آن می‌شود.

استاندار استان مرکزی بیان کرد: یکی از مواردی که باعث اختلال در تحقق اهداف برنامه‌های صرفه جویی انرژی شده، ناکارآمدی نظام اقتصاد آب و برق است؛ متاسفانه در کشور انرژی بیش از حد اتلاف می‌شود.

مخلص الائمه با بیان اینکه اتلاف انرژی در بخش تولید بیش از بخش مصرف است اضافه کرد: تحقق اجزای مختلف برنامه‌های مصرف انرژی در کشور با عقب ماندگی مواجه است و منطبق با برنامه‌ها نیست؛ درخواست داریم تا برنامه ریزی‌های لازم در حوزه انرژی در برنامه هفتم با دقت و قدرت صورت بگیرد.

وی ادامه داد: مدیران استانی نیاز‌هایی که در برنامه هفتم ضروری است احصا کنند و منتظر ابلاغ از طریق وزارتخانه نباشند، از ظرفیت‌های موجود استفاده کنند و تا کمبود‌ها نیز رفع شود.

استاندار مرکزی یادآور شد: خوشبختانه با تدبیر‌های لازم در تابستان گذشته تنشی وجود نداشت و مردم در آرامش تابستان خود را سپری کردند.

مخلص الائمه با بیان اینکه امید داریم در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر اتفاق بزرگی در استان رخ دهد، گفت: بزرگترین نیروگاه تجدیدپذیر کشور در محلات با ظرفیت ۱۰۰ مگاوات در حال ساخت است و امیدواریم بتوانیم هدف ۷۰۰ مگاواتی را محقق کنیم.

وی اضافه کرد: ستاد ویژه انرژی‌های تجدیدپذیر استان با هدف استفاده حداکثری از ظرفیت‌های تولید انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک با تاکید بر انرژی‌های خورشیدی از طریق هماهنگی‌های بین دستگاهی و جلب مشارکت بخش‌های مختلف دولتی، عمومی و خصوصی و بهره گیری از ظرفیت‌های موجود، ذیل تفاهم نامه با سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر راه اندازی شده و ۹ دستگاه عضو این ستاد هستند. شهرداری‌ها نیز می‌توانند در این حوزه ورود کنند.

وی با بیان اینکه در تهران انرژی‌های تجدیدپذیر در مصارف عمومی شهری استفاده می‌شوند و می‌توان در استان با تشویق صنایع و شرکت شهرک‌ها و... در این راستا گام برداشت، اظهار کرد: تکمیل آبرسانی به اراک از سد کمال صالح، ترمیم رودخانه بخش مرکزی ساوه، آبرسانی به شهر تفرش با ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار و تکمیل خطوط و پست ۴۰۰ کیلو ولت خمین با اعتبار ۱۰۰ ملیارد تومان، تکمیل شبکه فشار متوسط ۶۳ شهباز و قره کهریز با ۱۰ میلیارد تومان اعتبار، انتقال آب از کوچری به شمال استان با ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار، تکمیل پست ۴۰۰ کیلوولتی زرندیه و تکمیل پست‌های برق شهر‌های صنعتی ایبک آباد، خمین، ساوه، دلیجان، زاویه و ناحیه صنعتی نخجیروان و سمقاور از جمله مصوبات مهم سفر ریاست جمهوری به استان مرکزی در این حوزه بوده است که امیدواریم مسئولین مربوطه اعتبارات را پیگیری کنند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار