کد خبر: ۵۲۱۸۹
تاریخ انتشار : ۱۷:۰۹ - ۰۹ آبان ۱۴۰۱
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان از تبدیل ۱۷ کیلومتر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار در روستای سراوان شهرستان رشت با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش برق نیوز، "محمدتقی مهدیزاده" اظهار داشت: جلوگیری از اتلاف انرژی برق، کاهش هزینه نگهداری شبکه، افزایش ضریب ایمنی، زیباسازی شهری و روستایی، کاهش میزان استفاده غیرمجاز از برق، کاهش احتمال اضافه ولتاژ‌های ناشی از رعد و برق و کاهش خطر آتش سوزی در مناطق شرجی و جلوگیری از تخریب محیط زیست از جمله مزایای استفاده از کابل خودنگهدار در شبکه‌های هوایی توزیع برق است.

وی با بیان اینکه یکی از معضلات و چالش‌های اساسی استان گیلان، موضوع فرسودگی شبکه و انباشت این فرسودگی طی سالیان اخیر است، افزود: شرایط جوی خاص این استان و مواجه با بحران‌های طبیعی سهمگین نظیر بارش‌های سنگین برف، رطوبت و شرجی بودن هوا، تندباد و طوفان‌های فصلی در این منطقه باعث شده است که شبکه‌های توزیع برق به ویژه در حوزه فشار ضعیف نوسازی و مقاوم‌سازی شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان بیان کرد: همراهی مسئولان استانی به ویژه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای جذب اعتبارات و منابع مالی لازم برای نوسازی شبکه‌های توزیع برق گیلان امری ضروری و مورد درخواست است.

وی خاطرنشان کرد: اولویت برای احداث کابل خودنگهدار، مناطق کمتر برخوردار و نیز دارای فرسودگی و ضعف برق است تا همگان از عدالت خدمت‌رسانی برخوردار شوند.

شرکت توزیع نیروی برق گیلان با بیش از ۳۰ هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف در حال خدمت‌رسانی به حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک است.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار