کد خبر: ۵۲۱۹۷
تاریخ انتشار : ۱۵:۳۴ - ۱۰ آبان ۱۴۰۱
توافق ایران و ارمنستان برای تمدید قرارداد تهاتر برق و گاز مسئولان ایران و ارمنستان با امضای یادداشت تفاهم همکاری اقتصادی در بخش انرژی، با تمدید تهاتر گاز و برق بین دو کشور تا پایان سال ۱۴۰۹ موافقت کردند.

امضاء یادداشت تفاهم همکاری ایران و ارمنستان در بخش انرژی

به گزارش برق نیوز، این یادداشت تفاهم در حاشیه سفر نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان به تهران، در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد تهران به امضای مسئولانی از ایران و ارمنستان رسید.

این سند همکاری در حوزه انرژی است که به تمدید قراردادگازی از طریق تهاتر گاز با برق اختصاص دارد و بر اساس آن مبادلات انرژی دو کشور تا پایان سال ۱۴۰۹ خورشیدی تمدید می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران که به نمایندگی از کشورمان این یادداشت تفاهم همکاری را امضا کرد، درباره آن توضیح داد: با امضای این سند قرارداد تهاتر گاز ایران با برق ارمنستان تا سال ۱۴۰۹ تمدید می‌شود.

مجید چگنی معاون وزیر نفت اظهار داشت: بر این اساس، متناسب با افزایش حجم گاز صادراتی، ضریب تهاتر برق نیز اصلاح خواهد شد.

معاون وزیر نفت توضیح داد: هم اکنون ایران یک میلیون متر مکعب گاز به ارمنستان صادر می‌کند که این میزان به دو برابر افزایش می‌یابد.

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان به دعوت رسمی آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور امروز ۱۰ آبان ماه وارد تهران شد؛ وی علاوه بر گفت و گوی دوجانبه با آیت الله رئئیسی با برخی از مسئولان کشورمان نیز گفتگو و رایزنی خواهد کرد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار