کد خبر: ۵۲۲۱۸
تاریخ انتشار : ۰۹:۵۴ - ۱۴ آبان ۱۴۰۱
کارگروه هوشمندسازی تعمیرات و نگهداری شبکه انتقال و فوق توزیع با حضور معاون انتقال و تجارت خارجی توانیر، مدیرکل دفتر فنی و نظارت بر شبکه انتقال توانیر، نمایندگان مدیریت شبکه و نمایندگان برق‌های منطقه‌ای کشور در شرکت برق منطقه‌ای کرمان برگزار شد.

به گزارش برق نیوز، سومین روز از پنجمین کارگروه هوشمندسازی تعمیرات و نگهداری شبکه انتقال و فوق توزیع با حضور اله داد معاون انتقال و تجارت خارجی توانیر، علیرضاپور مدیرکل دفتر فنی و نظارت بر شبکه انتقال توانیر، نمایندگان مدیریت شبکه و نمایندگان برق‌های منطقه‌ای کشور در شرکت برق منطقه‌ای کرمان برگزار شد.

حمیدرضا حبیبی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای کرمان در این نشست با بیان این نکته که نمیتوان انتظار داشت در اولین مرحله پیاده سازی نرم افزار هیچ اشکالی نداشته باشد افزود: هر نرم افزار مانند یک موجود زنده به فرصت برای بالندگی و بلوغ نیازمند است و از طرف دیگر در پیاده سازی و نگهداری آن باید به گونه‌ای عمل شود که پویایی شبکه را همراه داشته باشد زیرا شبکه صنعت برق هر روز با مسائل جدید و تکنولوژی‌های جدید مواجه می‌شود.

وی همچنین با اشاره به پروژه‌های دانش بنیان شرکت برق منطقه‌ای کرمان گفت: صنعت برق بدون توجه به پروژه‌های دانش بنیان به سمت بهره وری نخواهد رفت و اطلاعات زیادی که ایجاد می‌شود بدون تحلیل آن کمک کننده نیست.

وی همچنین ضمن قدردانی از حمایت‌های معاون انتقال و تجارت خارجی توانیر و همکاران وی در شرکت توانیر عمده‌ترین دغدغه همکاران کارگروه‌ها را مساله زمان دانست و خواستار پشتیبانی شرکت‌ها برای به ثمر نشستن این پروژه صنعت برق شد.

علیرضاپور مدیرکل دفتر فنی و نظارت بر شبکه انتقال توانیر ضمن بیان این مطلب که بدون هوشمندسازی مدیریت دارایی قابل انجام نیست اظهار داشت: درگذشته اکثر اپراتور‌ها در سطح تحصیلی دیپلم بودند در حالی که در حال حاضر تعداد زیادی اپراتور با تحصیلات بالا وجود دارد که از ظرفیت آن‌ها استفاده نمی‌شود و می‌توان از طریق این پروژه‌ها ظرفیت این افراد را بکار گرفت.

وی گفت: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ نفر در حال کار بر روی این پروژه هستند و برای ما مهم است که نرم افزار روز به روز بهبود یابد تا از طریق آن بتوان وحدت رویه ایجاد کرد ودستورالعمل‌هایی را برای انجام اقدامات تهیه نمود.

محمد اله داد معاون انتقال و تجارت خارجی توانیر نیز ضمن بیان پیشنهاداتی برای بهبود کارآیی این نرم افزار گفت: از ابزار قیمتی را باید بتوان به بهترین نحو استفاده کرد و توجه به قیمت یکی از مواردی است که الزام حفظ و نگهداری صحیح تجهیزات و طراحی این نرم افزار را نشان می‌دهد.

وی افزود: با استفاده از این نرم افزار از خطای انسانی کاسته می‌شود و امکان ردیابی محصول و وجود سابقه از تجهیز از مزایای آن است.

اله داد در خصوص گذر از پیک بار سال جاری گفت: گذر از پیک امسال سخت بود، اما ممکن شد ومدیریت مصرفی که امسال اتفاق افتاد ازاستهلاک و صدمه به تجهیزات برق‌های منطقه‌ای کاست.

وی افزود: دربعضی از نقاط کشورشبکه انتقال و فوق توزیع از بار و مصرف جا مانده است و شبکه‌ها باید به موازات تولید افزایش یابد.

همچنین در این جلسه ۱۰ کارگروه ذیل کارگروه اصلی و نماینده شرکت پیمانکار پروژه مسائل و چالش‌های خود را مطرح نمودند.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار