کد خبر: ۵۲۲۲۰
تاریخ انتشار : ۱۰:۴۴ - ۱۴ آبان ۱۴۰۱
مدیرکل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان گفت: در اولین مدرسه سبز کشور در زنجان پنل‌های خورشیدی برای تولید و توزیع برق تعبیه شده است.

به گزارش برق نیوز، حمیدرضا اسلامی شامگاه روز ۱۲ آبان‌ماه در مراسم افتتاح اولین مدرسه سبز کشور در زنجان با اشاره به مساحت و اعتبارات این پروژه، اظهار کرد: ۱۰ کیلووات انرژی برق از پنل‌های خورشیدی تعبیه شده در این مدرسه تولید شده و مازاد آن به شبکه برق استان فروخته خواهد شد.

وی با اشاره به کسب درآمد از فروش برق این مدرسه، افزود: سیستم تصفیه و بازیافت آب‌های سطحی از دیگر امکاناتی است که در این مدرسه به کار برده شده و در واقع آب‌های به اصطلاح خاکستری بر اثر نزولات جوی و بارندگی در مخازنی جمع‌آوری شده و در چرخه بازیافت قرار خواهد گرفت.

اسلامی با اشاره به تعبیه بام سبز (roof garden) در این مدرسه سبز، اذعان کرد: سیستم اعلان حریق و سیستم گرمایشی هوشمند و دستگاه‌های تهویه از دیگر امکانات این مدرسه منحصر به فرد است.

این مسئول با اشاره به مصالح و کف‌پوش‌های استاندارد مطابق با مبحث ۱۹ انرژی این مدرسه، اضافه کرد: عایق‌بندی این مدرسه مطابق با پروتکل‌های راه‌وشهرسازی بوده و هدررفت انرژی نخواهیم داشت.

مدیرکل نوسازی و تجهیز و توسعه مدارس استان زنجان با اشاره به عایق‌بندی و محل قرارگیری پنجره‌ها و توجه به معماری این مدرسه، خاطرنشان کرد: اولین مدرسه سبز کشور در رده A انرژی قرار دارد و در طول حیات خود هدررفتی نخواهد داشت.

منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار