کد خبر: ۵۲۲۵۰
تاریخ انتشار : ۱۳:۰۷ - ۱۶ آبان ۱۴۰۱
مدیرکل دفتر توسعه سامانه‌های مقیاس کوچک سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران گفت: تغییرات اقلیمی و خشکسالی‌های اخیر ضرورت توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر را دوچندان ساخته است.

به گزارش برق نیوز، "جعفر محمدنژاد سیگارودی" افزود: طرح احداث ۵ هزار و ۵۰۰ سامانه خورشیدی ۵کیلوواتی گام مهمی در جهت حمایت از خانوار‌های مناطق محروم کشور است. طرح احداث این نوع نیروگاه‌ها سال گذشته بر اساس مصوبه معاون اول رئیس‌جمهوری در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: مقرر شد برای اجرای این طرح نهاد‌های حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی با وزارت نیرو همکاری و هماهنگی لازم را داشته باشند.

مدیرکل دفتر توسعه سامانه‌های مقیاس کوچک ساتبا گفت: گام‌های لازم برای اجرایی‌شدن این طرح از همان سال گذشته برداشته شد و امسال نیز برای اجرایی‌شدن یک تفاهم‌نامه ۵ جانبه بین معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست‌جمهوری، کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران و سازمان بهزیستی به امضا رسید و شورای راهبری برای آن شکل گرفت.

محمدنژاد سیگارودی ادامه داد: برای اجرای بهتر طرح بخش خصوصی هم به همکاری دعوت شد؛ زیرا معتقدیم هر تصمیمی برای توسعه تجدیدپذیر‌ها باید با کمک و همراهی بخش خصوصی انجام شود.

وی از ابلاغ تعرفه‌های تازه قیمت خرید تضمینی برق تجدیدپذیر‌ها خبر داد و خاطرنشان ساخت: نرخ تعرفه برای نیروگاه‌های با ظرفیت ۰ تا ۲۰ کیلووات به‌ازای هر کیلووات برقی که تولید می‌کنند ۲ هزار ۲۰۰ تومان تعیین شده است.

مدیرکل دفتر توسعه سامانه‌های کوچک‌مقیاس ساتبا افزود: این نوع تعرفه برای خانوار‌های مناطق محروم است که درآمد خوب و پایداری برای آن‌ها رقم خواهد زد.

محمدنژاد سیگارودی به تلاش وزارت نیرو برای توسعه ۱۰ هزار مگاواتی انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور اشاره کرد و گفت: برای این منظور مجوز احداث ۴ هزار مگاوات از شورای اقتصاد کسب شده و اقدام‌های لازم در حال انجام است.

وی توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور را ضروری ارزیابی کرد و خاطرنشان ساخت: تغییرات اقلیمی و خشکسالی‌های اخیر ضرورت توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر را دوچندان ساخته است.

مدیرکل دفتر توسعه سامانه‌های مقیاس کوچک ساتبا ادامه داد: توسعه نیروگاه‌های مقیاس کوچک تجدیدپذیر برای خانوار‌های مناطق محروم یکی از تصمیم‌های خوبی است که در این سال‌ها برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر گرفته شده است.

سیگارودی افزود: این نوع نیروگاه‌ها به دلیل پراکندگی زیاد نیاز به توسعه شبکه توزیع برق را برطرف کرده و تولید در محل مصرف را رقم می‌زند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار