کد خبر: ۵۲۲۵۱
تاریخ انتشار : ۱۳:۴۹ - ۱۶ آبان ۱۴۰۱
قیمت تولید برق بیشتر شد در تابستان امسال، شاخص قیمت تولیدکننده بخش برق ١٩٢.٩ بوده که نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) ٢.٤ درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ١٠.٩ درصد و در چهار فصل منتهی به فصل جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل (تورم سالانه) ١٢.٠ درصد افزایش داشته است.

به گزارش برق نیوز، در گزارش امروز مرکز ملی آمار با عنوان «شاخص قیمت تولیدکننده بخش برق- فصل تابستان ١٤٠١ (تعدیل یافته فصلی) (بر مبنای سال پایه ١٣٩٥)» آمده است، در تابستان امسال، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده کل بخش برق نسبت به فصل قبل (تورم فصلی)  ٢.٤  است که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٠.٨- درصد)، ٣.٢ واحد درصد افزایش داشته است.

قیمت تولید برق بیشتر شد

به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط نیروگاه‌های برق به ازای فروش محصول خود به شرکت‌های توزیع برق، در فصل تابستانی که گذشت نسبت به فصل قبل، ٢.٤ درصد افزایش دارد. در فصل مورد بررسی، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش برق نسبت به فصل قبل، برای ساعات مختلف اوج‌بار، میان‌بار و کم‌بار، به ترتیب ٠.٩، ١.٦- و ١١.٧ بوده است.

قیمت تولید برق بیشتر شد

در بخش دیگری از این گزارش درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده کل بخش برق در فصل تابستان سال جاری نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ١٠.٩ درصد اعلام شده که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (٨.٤ درصد)، ٢.٥ واحد درصد افزایش داشته است.

قیمت تولید برق بیشتر شد

به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط نیروگاه‌های برق به ازای فروش محصول خود به شرکت‌های توزیع برق، در فصل تابستان ١٤٠١ نسبت به دوره مشابه سال قبل، ١٠.٩ درصد افزایش دارد. درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش برق در فصل مورد بررسی نسبت به فصل مشابه سال قبل، برای ساعات مختلف اوج‌بار، میان‌بار و کم‌بار، به ترتیب ٨.٣، ٥.٩ و ٢٣.١ بوده است.

درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده کل بخش برق در چهار فصل منتهی به فصل تابستان امسال  نسبت به مدت مشابه در سال قبل ١٢.٠ درصد بوده که در مقایسه با همین اطلاع در فصل قبل (١٣.٨ درصد)، ١.٨ واحد درصد کاهش داشته است.

قیمت تولید برق بیشتر شد

به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط نیروگاه‌های برق به ازای فروش محصول خود به شرکت‌های توزیع برق، در چهار فصل منتهی به تابستان ١٤٠١ نسبت به دوره مشابه سال قبل، ١٢.٠ درصد افزایش دارد. همچنین درصد تغییرات میانگین شاخص قیمت تولیدکننده بخش برق در چهار فصل منتهی به فصل تابستان ١٤٠١ نسبت به مدت مشابه در سال قبل، برای ساعات مختلف اوج‌بار، میان‌بار و کم‌بار، به ترتیب ١٤.٧، ١١.٣ و ١١.٤ بوده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار