کد خبر: ۵۲۲۷۹
تاریخ انتشار : ۱۴:۳۹ - ۱۸ آبان ۱۴۰۱
پس از آنکه آزمایش فشار سیستم شبکه برق اتریش نشان داد که زمستان سرد می‌تواند تأمین برق این کشور را به خطر بیاندازد، مقامات وین از مردم خواستند تا مصرف انرژی خود را کاهش دهند.

به گزارش برق نیوز، لئونور گیوسلر، وزیر آب و هوا و انرژی اتریش، روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران نسبت به ماه‌های سخت پیش رو هشدار داد.

این در حالی است که اپراتور شبکه برق این کشور وضعیت را در یک سناریوی واقع بینانه "بسیار چالش برانگیز، اما قابل کنترل" توصیف کرده است.

این وزیر خاطرنشان کرد که اگر مردم و شرکت‌ها کمتر از برق استفاده کنند، احتمال وقوع سناریو‌های بحرانی کمتر می‌شود.

وی گفت: به همین دلیل است که من از همه در کشورمان می‌خواهم - کمک کنید، اگر می‌توانید در انرژی صرفه جویی کنید. ما با هم از این بحران عبور خواهیم کرد.

تست فشار شبکه برق اتریش که توسط اپراتور شبکه ملی APG انجام شد در میان نگرانی‌های فزاینده در مورد امنیت انرژی در زمستان امسال انجام شد.

اتریش پیش از این برای ۸۰ درصد از واردات گاز خود به روسیه متکی بود. با توجه به هدف اتحادیه اروپا برای کاهش وابستگی انرژی به مسکو، وین باید منابع جایگزین گران‌تری پیدا کند.

به گفته مقامات این کشور، اگر نیروگاه‌های برق در آلمان توانایی تأمین برق نداشته باشند یا نیروگاه‌های هسته‌ای کمتری در فرانسه به کار خود ادامه دهند، شرکت‌های بزرگ مجبور خواهند شد که مصرف انرژی خود را کاهش دهند.

گرهارد کریستینر، مدیر عامل شرکت APG نیز تأکید کرد که تست فشار لزوماً به معنای خاموشی‌های گسترده نخواهد بود، اما احتمال وقوع "حوادث شدید" مانند زمستان بسیار سرد را هرگز نمی‌توان رد کرد.

وی گفت: هر کیلووات ساعت که ذخیره شود تأثیر خواهد داشت.

در ماه ژوئن، اتریش بزرگترین نیروگاه زغال سنگ خود را به دلیل نگرانی درباره احتمال وقوع شرایط اضطراری در تامین گاز، بازگشایی کرد و علیرغم تعهد به مبارزه با تغییرات آب و هوایی، به استفاده از سوخت فسیلی بازگشت.

منبع: تسنیم
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار