کد خبر: ۵۲۲۸۸
تاریخ انتشار : ۱۲:۳۳ - ۱۹ آبان ۱۴۰۱
رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان با انتقاد از وجود کارگاه های ضایعاتی غیرمجاز اظهار کرد: در سال جاری وقوع سرقت سیم و تجهیزات برق نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۶ درصد افزایش داشته است.

به گزارش برق نیوز، سرهنگ یدالله حسن پور پیش از ظهر امروز ۱۹ آبان ماه در نشست پیشگیری از وقوع جرم با موضوع پیشگیری و مقابله با سرقت تجهیزات برق گفت: براساس نرخ جرم به جمعیت وضعیت کرمان نسبت به استان‌های که جمعیتشان بیشتر است، از لحاظ عدد وقوع در وضعیتی خوبی نیست لذا نرخ وقوع جرم در استان کرمان بالاست.

او با اشاره به انواع و اقسام سرقت‌های صورت گرفته در استان، اظهار کرد: حدود ۲۳ درصد از سرقت‌های استان مربوط به تجهیزات برقی است.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان با انتقاد از وجود کارگاه‌های ضایعاتی غیرمجاز اظهار کرد: در سال جاری وقوع سرقت سیم و تجهیزات برق نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۶ درصد افزایش داشته است.

حسن پور با بیان این مطلب که در هفت ماه امسال ۳۷ باند سرقت سیم و تجهیزات برق در کرمان منهدم شده است، تصریح کرد: در این بازه زمانی در زمینه سرقت سیم برق، ۱۵۰۰ سارق و ۴۸ مالخر دستگیر شده است.

طبق اعلام او، در کرمان ۴۷ درصد و در رفسنجان ۱۸ درصد سرقت‌های سیم و تجهیزات برق انجام شده است و پس از آن جیرفت، سیرجان و زرند در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان کرمان، جذابیتی که سیم‌های برق به لحاظ قیمت همچنین عدم ساماندهی کارگاه‌های ضایعاتی و وسعت شبکه توزیع برق از علل سرقت تجهیزات برق برشمرد و عنوان کرد: قوانین جزایی برای جلوگیری از تکرار جرم و سرقت سیم برق مناسب نیستند و باعث افزایش وقوع سرقت سیم برق شده است.

سرهنگ مهدی پورامینایی نیز در این نشست گفت: کارگاه‌های ضایعاتی از مهمترین دلایل افزایش سرقت برق شده است.

او می‌افزاید: طی سه سال گذشته پیگیری‌های بسیار زیادی برای ساماندهی کارگاه‌های ضایعاتی در استان انجام شده است، اما به نتیجه مورد نظر دست پیدا نکرده ایم.

طبق اعلام فرمانده انتظامی شهرستان کرمان، ۶۵ درصد سرقت‌های برق مربوط به شهرستان‌های کرمان و رفسنجان است و دلیل آن گارگاه‌های ضایعاتی ذوب مس است.

او اتباع بیگانه را از دیگر عوامل افزایش سرقت سیم و تجهیزات برقی برشمرد و عنوان کرد: در شهر کرمان به صورت پایلوت مکان‌هایی که بیشترین سرقت برق را داشتیم مورد کنترل ویژه قرار داده و طرح آن را تدوین و شهر را به چهار قسمت تقسیم کردیم تا با همکاری نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های امنیتی اجرایی خواهد شد.

پورامینایی تاکید کرد: مقرر شد بدون هماهنگی دستگاه قضایی اقدامی برای فک پلمب کارگاه‌های ضایعاتی انجام نشوند.

او با اشاره به آمار معتادین متجاهر در شهر کرمان اظهار کرد: این معتادین در شهر رها هستند و بهترین راه درآمدشان نیز سرقت سیم برق است.

طبق گفته فرمانده انتظامی شهرستان کرمان، ۴۶ درصد سرقت‌های استان مربوط به سرقت‌های خرد است که ۵۶ درصد این ۴۶ درصد مربوط به سرقت سیم برق است.

او از وجود بیش از ۹۰۰ کارگاه ضایعاتی در کرمان خبر داد و تصریح کرد: ۷۰۰ کارگاه ضایعاتی غیرمجاز در کرمان وجود دارد و فقط حدود ۲۰۰ کارگاه دارای مجوز هستند.

منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار