کد خبر: ۵۲۲۹۳
تاریخ انتشار : ۱۱:۲۴ - ۲۱ آبان ۱۴۰۱
معاون حقوقی، پشتیبانی و امور مجلس وزیر نیرو گفت: هم‌اکنون ایران در حوزه برق و نیروگاهی بیش از ۹۵ درصد به خودکفایی دست یافته و در زمینه سدسازی جزو ۱۰ کشور برتر دنیا به شمار می‌رود.

به گزارش برق نیوز، احمد حیدری معاون حقوقی، پشتیبانی و امور مجلس وزیر و رئیس شورای فرهنگی وزارت نیرو با بیان این مطلب که وزارت نیرو، صنعت مهندسی خدمت‌رسان به مردم است، گفت: این وزارت‌خانه در زمینه آب و برق با تلاش متخصصان و کارکنان ولایتمدار و متعهد، خدمات مورد نیاز مردم را ارائه می‌دهد.

ایران در حوزه برق و نیروگاهی بیش از ۹۵ درصد به خودکفایی دست یافته است

معاون حقوقی، پشتیبانی و امور مجلس وزیر نیرو با اشاره به دستاورد‌های این وزارتخانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ادامه داد: هم‌اکنون ایران در زمینه سدسازی جزو ۱۰ کشور برتر دنیا به شمار می‌رود و در حوزه برق و نیروگاهی بیش از ۹۵ درصد به خودکفایی دست یافته است؛ به طوری‌که امروز علاوه بر اینکه هیچ‌گونه نیازی به متخصص خارجی نداریم، بلکه صادرکننده خدمات فنی و مهندسی نیز هستیم.

رشد ۱۷ درصدی مصرف برق صنایع و صرفه‌جویی ۱۵۰۰ مگاواتی در مصرف برق خانگی

حیدری با اشاره به رشد ۱۷ درصدی مصرف برق صنایع در سال‌جاری، ادامه داد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته در تولید برق با مشکلی مواجه نشدیم؛ این مهم به واسطه برنامه‌ریزی مدون و دلسوزانه اعضا و مهندسین صنعت برق کشور صورت گرفت، به طوری‌که ۶ هزار مگاوات برق جدید و بهینه سازی شده با نگاه صرفه‌جویی قرآنی استفاده شد. همچنین ملت شریف ایران اسلامی نیز با بهره‌مندی از تعالیم دینی و فرهنگ قرآنی و نیز ممانعت از اسراف، در حوزه برق خانگی برای نخستین بار در کشور یک هزار و ۵۰۰ مگاوات صرفه‌جویی مصرف داشتند؛ این در حالی‌است که در سال‌های گذشته در این حوزه پنج درصد رشد مصرف را شاهد بودیم.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل شورای فرهنگی در وزارت نیرو، اظهارداشت: مبنای اصلی برنامه‌ریزی این شورا کارکنان، مهندسین، خانواده‌های کارکنان صنعت آب و برق را دربر می‌گیرد؛ در این راستا می‌توان به اقدامات صورت گرفته در حوزه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر، ستاد غدیر، هیئت‌های مذهبی نورالعباس (ع)، اربعین حسینی (ع)، فعالیت‌های ورزشی و به ویژه فعالیت‌های قرآنی اشاره کرد.

حیدری یادآور شد: در زمینه فعالیت‌های قرآنی در وزارت نیرو اقدامات بسیار ارزشمند و موثری در طی این سال‌ها صورت گرفته است؛ هم‌اکنون برای هریک از شرکت‌های فنی- مهندسی و مادرتخصصی یک مسئول امور فرهنگی، دینی، مذهبی و قرآنی درنظر گرفته شده است و روزانه شاهد برگزاری ۹۰۰ اقامه نماز در کل شرکت‌های تابعه وزارت نیرو در سراسر کشور هستیم و در بخش قابل توجهی نیز قرآن تلاوت می‌شود.

وی همچنین به تاسیس مرکز قرآنی در وزارت نیرو اشاره کرد و اظهار داشت: در سال جاری یک مرکز قرآنی در این وزارتخانه تاسیس و دستورالعمل فعالیت‌های قرآنی مرتبط با آن ابلاغ شد و امروز در آستانه برگزاری چهاردهمین مسابقات قرآنی وزارت نیرو در سراسر کشور هستیم.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار