کد خبر: ۵۲۲۹۶
تاریخ انتشار : ۱۴:۰۵ - ۲۱ آبان ۱۴۰۱
طی آئینی، عملیات اجرایی احداث ۵۰۰۰ واحد نیروگاه خورشیدی ۵ کیلوواتی در استان فارس آغاز شد.

به گزارش برق نیوز، شنبه ۲۱ آبان، طی مراسمی با حضور استاندار فارس، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور، فرمانده سپاه فجر و رئیس سازمان بسیج سازندگی، مدیران کل کمیته امداد و بهزیستی فارس و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز، عملیات اجرایی احداث ۵۰۰۰ نیروگاه خورشیدی ۵ کیلو واتی در نقاط مختلف استان فارس با نام و یاد شهدای حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، آغاز شد.

ظرفیت بالای فارس برای راه اندازی نیروگاه خورشیدی

استاندار فارس در خصوص احداث نیروگاه‌های خورشیدی گفت: انتظار است با توجه به وسعت و جمعیت استان فارس، در این طرح به سهمیه استان افزوده شود تا خانوار‌های بیشتری از این طرح برخوردار شوند و باعث امید آفرینی و سکونت و ماندگاری در روستا‌ها و رونق اشتغال و درآمد زایی آن‌ها شود. راهکار تحقق الگوی ماندگاری مردم در مناطق روستایی جز با مهیا کردن رفاه و آرامش و تامین شغل و بهبود درآمد زایی آن‌ها محقق نخواهد شد.

صرفه جویی ۱۰ میلیون لیتر آب در سال با راه اندازی نیروگاه‌های خورشیدی

فرمانده سپاه فجر استان فارس در خصوص آغاز عملیات احداث ۵ هزار نیروگاه خورشیدی در مناطق محروم استان فارس نیز گفت: احداث ۵۵۰ هزار نیروگاه خورشیدی طی ۵ سال در سراسر کشور اجرایی خواهد شد که در مرحله اول آن سهم استان فارس ۵ هزار نیروگاه خورشیدی خواهد بود که ویژه مناطق روستایی و حاشیه شهر‌ها و مناطق کم برخوردار است.

بر اساس این گزارش، این مرحله از احداث نیروگاه‌های خورشیدی بالغ بر ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که از طریق اعتبارات طرح تسهیلات ارزان قیمت و قرض الحسنه ۴ درصد ۸۰ ماهه با ۲ ماه تنفس تامین خواهد شد که پیامد‌های اجرایی آن تولید قریب به ۴۴ مگاوات برق در سال و صرفه جویی ۹ میلیون و ۶۲۵ هزار لیتر آب در سال خواهد شد که معادل ۵۴ هزار خانوار شهری در روز است و در واقع باعث صرفه جویی ۱۲ میلیون مترمکعبی در سال می‌شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار