کد خبر: ۵۲۳۰۰
تاریخ انتشار : ۱۶:۲۷ - ۲۱ آبان ۱۴۰۱
نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران گفت: طی ۲ تا ۳ سال آینده، با عملیاتی کردن برخی اقدامات به کمک بورس انرژی ایران، می‌توان ضمن رشد سرمایه‌گذاری در صنعت نیروگاه‌سازی، شاهد جبران ناترازی و نیز رفع کامل خاموشی‌ها و قطعی برق صنایع باشیم.

به گزارش برق نیوز، حمیدرضا صالحی به تحلیل وضعیت این روز‌های صنعت برق در کشور پرداخت و گفت: طی چند وقت گذشته با ناترازی زیادی در حوزه تولید و مصرف برق کشور روبرو بودیم، این امر باعث ایجاد مشکل برای صنعت برق و تولیدکنندگان در فصل تابستان شد، که با پیک مصرف روبرو هستیم.

وی به راه‌های رفع مشکلات حاکم در صنعت برق اشاره کرد و گفت: مدتی است اراده مسئولان از جمله دولت سیزدهم به این سمت است که با در نظر گرفتن زیرساخت‌های موجود در بورس انرژی، بخشی از اقتصاد صنعت برق را از طریق فروش برق توسط نیروگاه‌ها در بورس انرژی و خرید برق بالای یک مگاوات از سوی صنایع به سمت آزادسازی پیش ببرد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران ادامه داد: این امر کمک می‌کند تا منابع خوبی از طریق حضور خریدار و فروشنده اصلی در بورس انرژی و انتفاع وزارت نیرو و توانیر از محل ترانزیت برق، وارد صنعت نیروگاه‌سازی شود.

صالحی افزود: این امر منجر به اتمام ساخت نیروگاه‌های در دست ساخت می‌شود و از سوی دیگر نیروگاه‌هایی که باید شروع به ساخت شوند، ساخت آن‌ها تا ۲ سال آینده به پایان خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: با این اقدام خاموشی‌هایی که در کشور ناشی از کمبود ۱۰ تا ۱۵ هزار مگاواتی برق و عدم سرمایه‌گذاری در این صنعت طی سال‌های گذشته بوده است، جبران می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران ادامه داد: خبر خوب در حوزه صنعت برق این است که می‌توان با عملیاتی کردن این اقدامات به کمک بورس انرژی، شاهد رفع خاموشی در صنایع مختلف کشور و کاهش ضرر و زیان آن‌ها در فصل تابستان باشیم.

وی با بیان اینکه اکنون در این زمینه قدم‌های خوبی برداشته شده و وزارت نیرو به جد به دنبال اجرای این اقدام است، گفت: بخش زیادی از منابع حوزه انرژی وارد این بازار می‌شود و می‌تواند آثار خوبی را از طریق تامین برق صنایع مختلف بر بازار سرمایه داشته باشد، به همین دلیل بورس انرژی هم جلودار انجام هر چه سریعتر این تصمیمات است.

صالحی به برنامه‌های پیش‌رو برای رفع کامل خاموشی‌ها اشاره کرد و افزود: اگر سریعا بخش مصرف‌کنندگان صنایع بالای یک مگاواتی برق را به سمت بورس انرژی سوق دهیم و از طرفی بخش غیردولتی نیروگاهی هم برق خود را در بورس به این صنایع بفروشند، می‌توان طی ۲ تا ۳ سال آینده ضمن رشد سرمایه‌گذاری در صنعت نیروگاه‌سازی که سال‌ها معوق مانده است، شاهد جبران ناترازی و نیز رفع کامل خاموشی‌ها و قطعی برق صنایع باشیم.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار