کد خبر: ۵۲۳۵۴
تاریخ انتشار : ۱۵:۴۰ - ۲۵ آبان ۱۴۰۱
چندین منبع آگاه از تلاش مقامات آلمان و بانک‌های این کشور برای انباشت پول نقد در صورت وقوع خاموشی‌های گسترده ناشی از افزایش هزینه های انرژی به دلیل جنگ اوکراین خبر دادند.

به گزارش برق نیوز، به گفته چهار منبع آگاه، مقامات آلمانی در حال آماده سازی برای انباشت پول نقد در صورت وقوع شرایط اضطراری و بروز خاموشی‌های گسترده به دلیل قطعی برق هستند و از این راه سعی در حفظ ثبات اقتصاد دارند. گفته می‌شود این اقتصاد برتر اروپا خود را برای خاموشی‌های گسترده ناشی از جنگ در اوکراین آماده می‌کند.

یکی از این منابع آگاه، بانک‌های درگیر در این طرح آماده‌سازی را بانک فدرال آلمان و بانک مرکزی آلمان ذکر کرد که در حال انباشت میلیاردی نقدینگی با هدف مقابله با افزایش تقاضا و محدودیت‌های احتمالی برداشت پول هستند.

مقامات و بانک‌های این کشور به ویژه در هفته‌های اخیر و پس از تسریع کاهش واردات گاز از روسیه، در حال بررسی نحوه توزیع نقدینگی نیز هستند و به عنوان مثال در مورد دسترسی به سوخت برای ماشین‌های مخصوص حمل‌ونقل پول بحث می‌کنند.

از سوی دیگر، اگرچه مقامات آلمانی در ظاهر احتمال خاموشی را کم اهمیت جلوه می‌دهند، اما بحث‌ها نشان می‌دهد که آن‌ها تا چه اندازه این تهدید را جدی گرفته اند و تلاش می‌کنند تا برای قطعی برق مخرب ناشی از افزایش هزینه‌های انرژی یا حتی خرابکاری آماده شوند.

آن‌ها همچنین بر پیامد‌های گسترده جنگ اوکراین بر آلمان تاکید دارند؛ آلمانی که دهه‌ها است به انرژی ارزان روسیه متکی بوده، اما اکنون با تورم دو رقمی و خطر اختلال ناشی از کمبود سوخت و انرژی روبرو است.

دسترسی به پول نقد برای آلمانی‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد و مردم این کشور از منظر امنیت و ناشناس بودن برای نقدینگی ارزش قائل هستند و بیشتر از سایر اروپایی‌ها از آن استفاده می‌کنند. گفته می‌شود هنوز برخی آلمانی‌ها "مارک" واحد پول قدیم این کشور را پس انداز می‌کنند؛ پولی که بیش از دو دهه پیش با یورو جایگزین شد.

براساس یک پژوهش بانک فدرال آلمان، مردم این کشور به طور متوسط ​​سالانه بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ یورو از ماشین‌های دریافت پول نقدینگی می‌گیرند و نزدیک به ۶۰ درصد خرید‌های روزانه را به صورت نقدی پرداخت می‌کنند.

یک گزارش پارلمان این کشور هم نزدیک به یک دهه پیش نسبت به بروز خاموشی و در پی آن نارضایتی و درگیری‌های خشونت بار به دلیل عدم توانایی مردم در برداشت پول نقد هشدار داده بود.

بر اساس نظرسنجی‌های انجام گرفته در این کشور بیش از ۴۰ درصد آلمانی‌ها از خاموشی در ۶ ماه آینده هراس دارند. گفته می‌شود اداره بلایای طبیعی آلمان نیز به مردم توصیه کرده برای چنین شرایط اضطراری پول نقد در خانه داشته باشند.

منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار