کد خبر: ۵۲۳۷۱
تاریخ انتشار : ۰۹:۵۱ - ۲۸ آبان ۱۴۰۱
تشکیل کارگروه ویژه توسعه تجدیدپذیر‌ها با الهام از قرآن کریم معاون حقوقی، پشتیبانی و مجلس وزیر نیرو بر تشکیل یک کارگروه ویژه در وزارت نیرو برای تحقیق و الهام از قرآن کریم در ارتباط با صنعت آب و برق به ویژه در استفاده و توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر تاکید کرد.

به گزارش برق نیوز، "احمد حیدری" در آیین اختتامیه چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی وزارت نیرو که صبح روز جمعه در محل شرکت برق منطقه‌ای تهران برگزار شد، با بیان اینکه فرآیند فعالیت این کارگروه بایستی مبتنی بر فرهنگ قرآنی باشد تا به کارآمدی، رشد اقتصادی و اشتغال برسیم، گفت: در این راستا لازم است شرکت‌های دانش بنیان مورد توجه قرار گرفته و روز به روز خدمت خود را به مردم افزایش دهیم.

وی، همکاری و همگرایی مردم، صنعت و مسئولان و دست اندرکاران صنعت برق را زمینه‌ساز و عامل اصلی عبور موفق از اوج بار مصرف برق تابستان ۱۴۰۱ عنوان کرد.

حیدری اظهار داشت: صنعت آب و برق یک صنعت زیربنایی و لحظه‌ای است، هیچ خانه‌ای، صنعتی و هیچ بخش کشاورزی بدون آب و برق تداوم ندارد و زندگی بدون برق مختل است.

معاون وزیر نیرو ادامه داد: همه چیز در صنعت آب و برق لحظه‌ای است، زیرا با زندگی مردم در ارتباط است.

وی با اشاره به خاموشی‌های تابستان سال ۱۴۰۰ و آسیب‌های آن به زندگی و اقتصاد و اشتغال کشور، افزود: امسال شاهد بودیم با نگاه جهادی، توجه به تعهد و تخصص در صنعت برق و همگرایی دولت و مجلس تابستان امسال در هیچ لحظه‌ای خاموشی نداشتیم.

حیدری افزود: مصرف برق کشور سالانه ۵ تا ۷ درصد رشد دارد، برای اولین بار مردم کمک کردند، برنامه‌ریزی شد، مسئولان و کارکنان صنعت برق تلاش کردند و مصرف برق رشد نکرد و ثابت بود. با همکاری همه ۱۵۰۰ مگاوات برق صرفه‌جویی شد. این در حالی است که احداث نیروگاه برای تولید این میزان برق بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه نیاز داشت.

معاون حقوقی، پشتیبانی و مجلس وزیر نیرو خودداری از اسراف و تبذیر را ناشی از فرهنگ قرآنی دانست و افزود: ارتباط وزارت نیرو با آب است و قران می‌فرماید اصل زندگی در آب قرار داده شده است. مصرف آب باید مبتنی بر فرهنگ قرانی و سیره اهل بیت باشد.

وی با اشاره به این که یکی از مباحث اصلی قرآن کریم ارتباط با طبیعت و بهره‌برداری آن است، گفت: استفاده از انرژی خورشید، باد و گاز برای تولید انرژی برق در این رابطه باید مورد توجه باشد.

رئیس شورای فرهنگی وزارت نیرو ادامه داد: اگر ما ۷ درصد منابع معدنی دنیا و یک درصد جمعیت آن را داریم، باید این جمعیت با اتکا به این منابع زندگی خوبی داشته باشند، این‌ها نیازمند کمی مدیریت است و البته این کار نیازمند آب و برق است.

معاون وزیر نیرو تاکید کرد: شورای فرهنگی وزارت نیرو مصمم به توسعه فرهنگ قرآن و اهل بیت است. بر همین اساس نیز بر خدمت‌رسانی به صنعت آب و برق و خانواده بزرگ آن اهتمام ویژه دارد.

وی با اشاره به راه‌اندازی یک مرکز قرآنی در کشور گفت: این کمیته می‌تواند کار خود را زیر نظر این مرکز انجام دهد.

بنا بر این گزارش، در آغاز این آیین نیز حجت الاسلام مهاجری مشاور وزیر نیرو و مسئول امور فرهنگی و دینی وزارت نیرو به تشریح ویژگی‌های چهاردهمین دوره مسابقات قرآنی وزارت نیرو پرداخت و گفت: پیش‌بینی رشته‌های موضوعی در مسابقات این دوره همچون مدیریت مصرف آب از دیدگاه قرآن از ویژگی‌های برگزاری این دوره است.

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۸
1
6
توهمات و خرافات یک مدیر صنعت برق ورشکسته ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۹
1
5
طوری رفتار شده که وقتی حرف از قرآن و اسلام تو یک کاری مطرح میشه تن آدم میلرزه که حتما قراره یک اختلاسی ، رانتخواری ، دزدی اتفاق بیفته و دارند مقدمات را مهیا میکنند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
0
1
شما گنده کاری انتصاباتات را جمع کن اسم قران نبر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲
0
3
مزخرف، اشتغالزایی برای یه عده و هدر دادن بیت المال و آخرش هم اختلاس با نام توجه به قرآن و دینداری، واقعا دیگه بستتون نشده،
آلمان و بقیه کفار با قرآن شدند قطب تجدیدپذیر!؟
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار