کد خبر: ۵۲۳۷۵
تاریخ انتشار : ۱۵:۰۳ - ۲۸ آبان ۱۴۰۱
توزیع کوپن انرژی بین ۳۸ میلیون فرانسوی اقدامات دولت فرانسه از زمان بحران اوکراین شامل کمک به شرکت‌ها با هزینه بیشتر قبوض گاز و برق و اعطای کوپن انرژی به ۳۸ میلیون نفر، هزینه کل بسته حمایتی دولتی را به ۲۵ تا ۲۶ میلیارد یورو رسانده است.

به گزارش برق نیوز، در سال ۲۰۲۰ فرانسه ۱۲.۴ میلیارد متر مکعب گاز از روسیه خریداری کرد که حدود ۲۹ درصد از مصرف گاز فرانسه در آن سال بود. این کشور باقی نیاز گاز خود را از کشورهایی، چون نروژ، هلند، بلژیک، الجزایر و آمریکا و ... تأمین می‌کند. با شروع تنش میان روسیه و اوکراین و تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، این کشور تصمیم به کاهش عرضۀ گاز به کشور‌های اروپایی از جمله فرانسه گرفت و همین امر منجر به افزایش قیمت انرژی و تأثیرات گسترده در جامعۀ فرانسه شد.

برونو لومر وزیر دارایی فرانسه در ماه سپتامبر (مهر) اعلام کرد: تورم فرانسه در ماه‌های آینده به ۶ درصد و اواخر سال آینده به ۴ درصد می‌رسد. همچنین رشد فرانسه در سال جاری حدود ۰.۶ درصد بوده است که با پیش‌بینی ۲.۷ درصدی برای امسال مغایرت دارد.

وزیر دارایی فرانسه افزود: در سال ۲۰۲۳ از طریق کمک‌های مالی اجباری برای تولیدکنندگان انرژی مانند total و shell که با افزایش قیمت انرژی سود زیادی کردند، این کشور می‌تواند نیاز سوخت خود از جمله گاز را تأمین کند.

به گفته برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه، اقدامات جدید دولت این کشور از زمان بحران اوکراین شامل کمک به شرکت‌ها با هزینه بیشتر قبوض گاز و برق و اعطای کوپن انرژی به ۳۸ میلیون نفر، هزینه کل بسته حمایتی دولتی را به ۲۵ تا ۲۶ میلیارد یورو رسانده است.

همچنین در ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۲ (۲۳ شهریور ۱۴۰۱)، دولت فرانسه اعلام کرد که «سپر تعرفه‌ای» را تا سال ۲۰۲۳ اجرا خواهد کرد که شامل تعیین سقف قیمت گاز و برق برای بخش خانگی و حمایت‌هایی بین ۲۰ تا ۲۰۰ یورو در ماه است. بر اساس برآورد‌های دولت، انتظار می‌رود این اقدامات ۱۷.۸ میلیارد یورو خالص (۱.۸ میلیارد یورو برای حمایت از قبض انرژی، ۱۱ میلیارد یورو برای سقف قیمت گاز و ۵ میلیارد یورو برای سقف قیمت برق) هزینه داشته باشد و ۱۲ میلیون خانوار از آن سود ببرند.

۱۲ تدبیر دولت فرانسه برای مصرف بهینه گاز خانگی

طبق گزارش ecologie در ۶ اکتبر ۲۰۲۲ (۱۴ مهر ۱۴۰۱) دولت رسماً طرح «هوشمندی انرژی» را ارائه کرد که هدف آن کاهش ۱۰ درصدی مصرف انرژی در دو سال آینده نسبت به سال ۲۰۱۹ است. این طرح با هدف مصرف کمتر انرژی و بهبود بهره‌وری انرژی در خانوارها، مشاغل، ساختمان‌ها و حمل و نقل و مردم انجام می‌شود.

طرح هوشمندی انرژی شامل دستورالعمل‌های زیر است:

  1. از خانواده‌ها خواسته می‌شود در فصول سرد سال دما را در اتاق‌های اصلی به ۱۹ درجه سانتی‌گراد و در اتاق‌های خواب تا ۱۷ درجه کاهش دهند و اگر بیش از سه روز در خانه نیستند، دمای خانه را به ۸ درجه سانتی گراد برسانند، همچنین دمای مناسب برای آبگرمکن‌ها ۵۵ درجه باشد.
  2. در صورت امکان شروع استفاده از وسایل گرمایشی در ابتدای فصل سرد را ۱۵ روز به تعویق بیاندازند و همچنین پایان استفاده از وسایل گرمایشی در انتهای فصل سرد را ۱۵ روز زودتر عملی کنند.
  3. مدیران اجازه دارند در ادارات استفاده از آب گرم به جز موارد ضروری را ممنوع کنند و دمای ۱۹ درجه برای ادارات نیز باید اعمال شود.
  4. کارمندان در ساعات کاری مجبور خواهند بود برای صرفه‌جویی در مصرف گاز آهسته‌تر و با حداکثر سرعت ۱۱۰ کیلومتر در ساعت به جای ۱۳۰ کیلومتر در ساعت رانندگی کنند که باعث کاهش ۲۰ درصدی در مصرف سوخت می‌شود.
  5. از مقامات دولتی خواسته شده است که برای سفر‌های کمتر از چهار ساعت به جای هواپیما با قطار سفر کنند.
  6. ادارات و موسسات برای کاهش مصرف سوخت و انرژی به دورکاری تشویق شدند.
  7. مصرف برق مربوط به روشنایی عمومی کاهش یابد چرا که به طور متوسط ۳۰ درصد از هزینۀ برق یک جامعه مربوط به همین مورد است که با خاموش کردن چراغ‌های عمومی در زمان‌های خاص، کاهش شدت نور و تغییر نورپردازی به لامپ‌های LED با کنترل خودکار منجر به صرفه‌جویی انرژی ۴۰ تا ۸۰ درصدی با بازگشت سرمایه ۴ تا ۶ سال می‌شود.
  8. دمای سالن‌های ورزشی ۲ درجه و دمای آب استخر‌ها ۱ درجۀ سانتی‌گراد کاهش یابد.
  9. خاموش کردن روشنایی داخلی ساختمان‌های اداری به محض خالی ماندن، کاهش روشنایی بیرون ساختمان به ویژه تبلیغات و خاموش کردن آن حداکثر تا ساعت ۱ بامداد، کنترل گرمایش، تهویه و حتی کاهش سفر‌های گروهی و حذف موارد غیر ضروری باید انجام بگیرد.
  10. باشگاه‌های ورزشی از جمله فوتبال باید متعهد شوند برای مسابقاتی که در روز برگزار می‌شوند، زمان روشنایی قبل و بعد مسابقه را ۵۰ درصد و برای مسابقاتی که در عصر برگزار می‌شوند این زمان را ۳۰ درصد کاهش دهند.
  11. پاداش هوشیاری برای ترویج صرفه‌جویی در انرژی و کاهش قبوض باید اجرایی شود. خانوار‌هایی که مصرف انرژی خود را کنترل می‌کنند می‌توانند در قبض گاز و برق پاداش دریافت کنند و چندین شرکت انرژی متعهد به ارائه این پیشنهاد هستند.
  12. درخشش برج ایفل نیز از ساعت ۱۱:۴۵ شب متوقف خواهد شد و تبلیغات عظیم مد ولباس برند‌های لوکس نیز باید خاموش شوند.
منبع: فارس
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار