کد خبر: ۵۲۳۸۰
تاریخ انتشار : ۱۶:۳۱ - ۲۶ آبان ۱۴۰۱
دیدار محمد کاظم آل صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد با دو وزیر انرژی عراق با تاکید طرف‌ها بر ظرفیت‌های شرکت‌های ایرانی برای اجرای پروژه‌های انرژی در عراق برگزار شد.

به گزارش برق نیوز، روز پنج شنبه محمد کاظم آل صادق سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق با «حیان عبدالغنی» وزیر نفت عراق، دیدار و دو طرف درباره همکاری‌های نفتی و گازی دو کشور و راهکار‌های توسعه این همکاری ها، گفتگو و تبادل نظر کردند.

در این دیدار، ضمن تشریح ظرفیت‌ها و توانایی‌های شرکت‌های ایرانی در اجرای پروژه‌های بهره برداری از منابع نفتی، حفاری و لرزه نگاری، بر آمادگی شرکت‌های ایرانی برای مشارکت در پروژ‌های صنایع نفت و گاز عراق تاکید شد.

همچنین درباره سفر «جواد اوجی» وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران به بغداد با دعوت عبدالغنی، همتای عراقی او در آینده نزدیک گفتگو شد.

یک روز پیش‌تر (چهارشنبه) سفیر ایران در بغداد با «زیاد علی فاضل» وزیر برق عراق، دیدار و دو طرف درباره مسائل حائز اهمیت مشترک بر اساس منافع دو ملت رایزنی کردند.

وزیر برق عراق گفت که تجربه فعالیت‌های شرکت‌های ایرانی در پمپ‌بنزین‌های عراق موفق بود و ما در تلاشیم این همکاری‌ها را در زمینه تأمین برق نیز گسترش دهیم.

وی به آل صادق گفت: ما تجربه‌های موفقی از فعالیت شرکت‌های ایرانی در نیروگاه‌های گاز صدر و الحیدریه داریم و به دنبال توسعه آن با همکاری مشترک در زمینه برق هستیم.

در این دیدار دو طرف درباره مسائل دارای اهمیت مشترک به ویژه پیوند‌ها و حقوق همجواری بین دو کشور رایزنی کردند.

وزیر برق عراق در این دیدار از توافقنامه‌های استراتژیک و در راس آن صادرات گاز برای فعالیت نیروگاه‌های تولید برق، لزوم تداوم این همکاری، پایبندی به تعهدات و همچنین تبادل انرژی از طریق شبکه برق ایران با شبکه برق در جنوب عراق و استان شرقی دیالی گفت.

محمد کاظم آل صادق، سفیر ایران در بغداد نیز، پیام دولت ایران را به وزیر برق عراق انتقال داد و ضمن آرزوی موفقیت برای او، بر حمایت ایران از عراق در این بخش تاکید کرد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار