کد خبر: ۵۲۴۰۰
تاریخ انتشار : ۱۳:۴۰ - ۳۰ آبان ۱۴۰۱
عبدالامیر یاقوتی گفت:در سال‌های اخیر میزان روشنایی معابر و بزرگراه‌ها اصلاح شده که بر مبنای آن استانداردسازی نور؛ چراغ‌های اضافی خاموش شد یا چراغ‌ها سدیمی و جیوه‌ای به چراغ‌های ال‌ای دی تغییر کردند.

کاهش نور بزرگراه‌ها و معابر براساس الگوی استانداردسازی

 

به گزارش برق نیوز، مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق درباره شکایاتی که مردم برای روشنایی معابر و... دارند، گفت: در سال‌های اخیر میزان روشنایی معابر و بزرگراه‌ها اصلاح شده که بر مبنای آن استانداردسازی نور؛ چراغ‌های اضافی خاموش شد یا چراغ‌ها سدیمی و جیوه‌ای به چراغ‌های ال‌ای دی تغییر کردند.

عبدالامیر یاقوتی درباره دلایل روشن ماندن چراغ بزرگراه‌ها و معابر در ساعت اولیه صبح یا بعدازظهر اظهار کرد: قبلا چراغ‌ها براساس یک سیستم اتوماتیک و متناسب با نور محیط انجام می‌شد، اما در حال حاضر سیستم خودکار بر مبنای زمانبدی است، به طوری که ساعت تاریکی هوا مشخص می‌شود و چند دقیقه قبلا از آن چراغ‌ها روشن می‌شود یا در صبح، زمان روشن شدن هوا مشخص می‌شود و به صورت خودکار چند دقیقه قبل از آن زمان چراغ‌ها خاموش می‌شوند. اما در حال حاضر ممکن است برخی معابر به دلیل استفاده از همان فوتوسل‌های قدیمی و آسیبی که ممکن است دیده باشند وضعیت روشنایی هوا را تشخیص نمی‌دهند و ممکن است یک جانبه جای زمان در خاموشی یا روشنایی داشته باشند.

یاقوتی کاهش مصرف برق در بخش خانگی را در تابستان سالجاری مثبت ارزیابی کرد و گفت: امسال برای نخستین بار ۲ میلیون مشترک پله‌های مصرفی خود را کاهش دادند و از مصرف بالای الگو به میزان الگو رسیدند. در این بین مشترکان تا ۲ برابر الگو نیز نسبت به رعایت مصرف برق اقدام کرده و در همین اثر کاهش پله مصرفی داشتند.

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر با بیان اینکه امسال پس از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها شاهد کاهش مصرف برق خانگی بودیم، ادامه داد: به منظور ادامه این روند برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته است، ضمن اینکه هماهنگی‌های لازم با سایر مجموعه و بخش کشاورزی صورت گرفته است.

وی ضمن ابراز خرسندی از رشد ۸ درصدی صنعت در پی بهره‌مندی از برق بیشتر، اضافه کرد: این در شرایطی است که صنعت حتی در روز‌های گرم سال از امکانات و زیرساخت‌های صنعت برق بهره‌مند بود و رشد تولید متوقف نشد.

با جابجایی مصرف برق ۳۲۰ هزار حلقه چاه ۲۵ درصد از بار شبکه کاسته شد

یاقوتی در باره همکاری بخش کشاورزی هم گفت: هم‌اکنون ۳۲۰ هزار حلقه چاه از برق استفاده می‌کنند و بر همین اساس بار قابل توجهی به شبکه تحمیل می‌کنند به همین منظور تلاش شده با جابجایی ساعت‌های مصرف، ۲۵ درصد از بار شبکه کاسته شد.

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر به همکاری بخش اداری و بانک‌ها اشاره کرد و گفت: براساس مصوبه هیات دولت مقرر شد این بخش در ساعت اداری ۳۰ درصد و در ساعت غیراداری ۶۰ درصد کاهش مصرف داشته باشد که بی‌تردید با نتایج خوبی همراه خواهد شد.

وی با اشاره به بهره‌مندی از مولد‌های اضطراری و بکارگیری روش‌های موثر به منظور عبور از تابستان سالجاری به کمترین چالش، ابرازداشت: بخش خانگی یکی از نقاط عطف در تابستان امسال بود، در این بخش سرانه مصرف در مقایسه با مدت مشابه سال‌گذشته ۵درصد کاهش یافت که دستاورد خیلی مهمی بود.

یاقوتی اجرای طرح اعمال تعرفه‌ها و نیز طرح تشویق مشترکان را مهم برشمرد و افزود: مشترکان پرمصرف شناسایی شدند و برای آنان پیامک ارسال شد که این امر در کاهش مصرف برق بسیار موثر بود. در کنار این امر اجرای طرح تشویق مشترکان با اثرات مثبتی همراه شد.

مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و امور مشترکان توانیر در همین رابطه تصریح کرد: اختصاص ۵۰۰ تومان به ازای هرکیلووات ساعت کاهش مصرف برق، مشترکان زیادی را به مدیریت مصرف ترغیب کرد.

۱۳۰۰ میلیارد تومان پاداش خوش مصرفی به مشترکان پرداخت شد

به گفته وی، مجموع این دو طرح سبب شد در ۶ ماهه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته در فصل گرم سال ۳ درصد کاهش مصرف را تجربه کنیم این در حالی است که در سال‌های گذشته با ۵درصد رشد مصرف روبرو می‌شدیم.

یاقوتی با بیان اینکه در سالجاری ۱۳۰۰ میلیارد تومان پاداش خوش مصرفی به مشترکان پرداخت شد، خاطرنشان کرد: با پیشبرد طرح‌های مختلف، حدود ۸۰ درصد مشترکان زیرالگوی مصرف قرار گرفتند و ۴۰ درصد آن‌ها مشمول پاداش شدند.

منبع: موج
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یک مهندس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳
0
0
اولین استاندارد روشنایی معابر استاندارد شماره 195 بود که حدودا 25 سال پیش توسط توانیر تدوین و تصویب و اجرا شد و بعدا بمرور زمان با اختراع لامپهای ال ای دی و هالوژن این استاندارد نیز بروز شده و اجرا شد ولی با کمبود برق و یک در میان کردن لامپ های معابر عملا این استاندارد خوب کارائی اش خدشه دار شد..و تصادفات رانندگی افزایش یافت بهنگام شب..
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار