کد خبر: ۵۲۴۰۴
تاریخ انتشار : ۰۸:۵۶ - ۰۱ آذر ۱۴۰۱
وزیر نیرو تاکید کرد: تعرفه‌های برق برای مصارف طبق الگوی مصرف و کمتر از آن، همان ارقام مربوط به سال گذشته بوده و تغییری نکرده است.

به گزارش برق نیوز، "علی‌اکبر محرابیان" در پاسخ به برخی بحث‌ها درباره افزایش قیمت تعرفه برق گفت: قیمت‌ها همان قیمت‌های سال ۱۴۰۰ است و در سال ۱۴۰۱ نیز برای مصارف زیر الگوی مصرف، افزایش قیمت برق نداشته‌ایم.

در تابستان امسال برای مصارف بالاتر از دوبرابر الگوی مصرف، افزایش تعرفه‌هایی به صورت پلکانی وضع شد، ولی به گفته وزیر نیرو برای مصارف طبق الگوی مصرف و کمتر از آن هیچگونه افزایش قیمتی اعمال نشده است.

وزیر نیرو درباره تفکیک کنتور‌های آب در آپارتمان‌ها با هدف مصرف بهینه و صرفه‌جویی در شرایط فعلی که کشور از کم آبی رنج می‌برد، گفت: طرح تفکیک طرح بسیار خوبی است، هم از نظر اقتصادی، هم بهداشتی و هم از نظر مدیریت منابع آب خوب است، تنها نکته این است که به سرمایه‌گذاری سنگین نیاز دارد.

محرابیان تاکید کرد: اگر شرایط کشور طوری شود که بتوانیم برای تفکیک کنتور‌ها سرمایه گذاری کنیم بهترین طرح است.

وزیر نیرو در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی صنعت برق از اتصال اولیه برق ایران و روسیه خبر داد. محرابیان ضمن اشاره به آمار واردات و صادرات برق افزود: موضوع تبادل برق جزو برنامه‌های اصلی مذاکره با کشور‌های همسایه است، زمان‌هایی که ما نیاز داریم برق را از کشور‌های مختلف وارد می‌کنیم و زمان‌هایی که مازاد داریم به کشور‌های نیازمند صادرات برق داریم.

محرابیان در تشریح جزئیات اتصال شبکه برق ایران به شبکه برق روسیه گفت: سنکرون اولیه با شبکه روسیه انجام شده است و اقدامات فنی برای سنکرون مشترک شبکه برق بین ایران، آذربایجان، ارمنستان و روسیه انجام می‌دهیم تا بتوانیم، پایداری شبکه برق کشور را ارتقا دهیم.

محرابیان با توضیح این که صنعت برق در کشور صنعت پرافتخاری است، گفت: ۹۵ درصد قطعات، تجهیزات و تاسیسات این صنعت داخلی است.  

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار