کد خبر: ۵۲۴۱۵
تاریخ انتشار : ۱۴:۳۹ - ۰۱ آذر ۱۴۰۱
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: موضوع برق و سوخت ارزان از اولویت‌های ما است و این مهم از طریق توسعه نیروگاه‌های اتمی ممکن می‌شود.

به گزارش برق نیوز، محمد اسلامی در نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست با تاکید بر اینکه حفظ محیط زیست وظیفه فردی و اجتماعی همه سازمان‌ها است و ما باید به‌صورت یکپارچه محیط زیست را حمایت کنیم، گفت: تولیدات محصولات و بهره‌بردای‌ها باید به سمتی رود که بیش از این به محیط زیست فشار وارد نشود. جهان امروزه به این سمت رفته است که تا سال ۲۰۵۰ به کربن صفر برسد و ما نیز باید در کشور کاهش کربن را داشته باشیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: سازمان انرژی اتمی هم فناوری‌ها و تولیدات خود را به بخش تولید انرژی برق با انرژی پاک هدایت کرده است. موضوع برق و سوخت ارزان از اولویت‌های ما است و این مهم از طریق توسعه نیروگاه‌های اتمی ممکن می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر ما در کشور نیروگاه‌های اتمی ۱۰۰۰مگاواتی داریم و در همین دوره هفت ساله که این نیروگاه راه‌اندازی شده است حدودا ۵۲ میلیارد کیلووات برق به شبکه برق رسانی کشور عرضه کرده و از این طریق در مصرف بیش از ۷ میلیون بشکه نفت صرفه جویی شده است.

اسلامی ادامه داد: این نیروگاه در هفت سال فعالیت خود بیش از سه برابر هزینه‌ای که برای راه اندازی آن سرمایه گذاری شده، به اقتصاد کشور کمک کرده است که این موضوع نشان‌دهنده این است که سرمایه‌گذاری در نیروگاه‌های اتمی توجیه اقتصادی دارد.

وی افزود: سهم انرژی اتمی از تامین برق کشور باید به ۲۰ درصد برسد و این مهم نیازمند سرمایه گذاری است.

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه استفاده از فناوری هسته‌ای برای کمک به محیط زیست در حوزه‌های آب، خاک و به‌ویژه پساب‌ها در دستور کار قرار دارد گفت: در بخش شیرابه‌ها به تازگی طرحی به‌صورت پایلوت اجرا شده و امیدواریم که به کمک سازمان محیط زیست بتوانیم این طرح را در خصوص شیرابه‌های سایر مناطق کشور نیز فعال کنیم.

اسلامی در پایان تصریح کرد: نتیجه گسترش این طرح خداحافظی با معضل شیرابه در کشور است. در بحث مازوت و سولفورزدایی از آن نیز در تلاش هستیم که این امر را با کمک وزارت نفت عملی کنیم و در آینده صدد حل مشکل مازوت سوزی در نیروگاه‌های کشور باشیم.

منبع: ایسنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار