کد خبر: ۵۲۴۵۲
تاریخ انتشار : ۱۸:۳۹ - ۰۶ آذر ۱۴۰۱
دومین جلسه شورای سیاست گذاری جایزه ملی بهره‌وری انرژی برق روز شنبه ۵ آذرماه با حضور محمود کمانی، معاون وزیر نیرو و ریاست سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق، در محل سازمان ساتبا برگزار شد و اعضای حقوقی شورای سیاست گذاری مشخص شدند.

به گزارش برق نیوز، یکی از برنامه‌های وزارت نیرو در دولت سیزدهم، بهینه سازی و مدیریت مصرف انرژی از طریق فرهنگ سازی و ارتقای آگاهی عمومی در این حوزه است.

در همین راستا شهریور ماه سال جاری طرح "جایزه ملی بهره‌وری انرژی برق" توسط محمود کمانی، معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق، (ساتبا) برای اولین بار در کشور مطرح و اجرایی شد.

به همین منظور شنبه (۵ آذر ۱۴۰۱) دومین جلسه شورای سیاست گذاری جایزه ملی بهره‌وری انرژی برق در سازمان ساتبا برگزار و اعضای حقوقی شورای سیاست گذاری مشخص شدند.

در این جلسه محمود کمانی به عنوان رئیس شورا، سید محمد مهدی پیغمبرزاده نائب رئیس، هومن صادقی دبیر و همچنین ۱۰ نماینده از ارگان‌های مختلف به عنوان اعضای شورا معرفی شدند.

در ادامه نیز دبیرخانه اجرایی، کمیته‌های علمی و ارزیابان تشکیل و شرح وظایف هر قسمت مشخص شدند.

بر اساس این گزارش، از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح جایزه ملی بهره‌وری انرژی برق می‌توان به ترویج و ارتقای آگاهی جامعه در حوزه بهره‌وری انرژی برق، ترویج استاندارد‌های سیستم مدیریت انرژی و معیار مصرف بهینه برق، ایجاد انگیزه و تحرک برای توسعه بهره‌وری انرژی در کشور، تقدیر از نمونه‌های موفق کشوری در حوزه بهره‌وری انرژی برق، توسعه دستیابی به اهداف سازمانی با استفاده از مفاهیم مدیریت انرژی و ایجاد بستر معرفی الگو‌های برتر در بخش‌های مختلف فناورانه، صنعتی، مالی و سرمایه‌گذاری اشاره کرد.

دامنه و ساختار جایزه ملی بهره‌وری انرژی برق در سال اول اجرا، پنج حوزه فرآیند‌های صنعتی و صنایع انرژی بر، تجهیزات برقی و لوازم خانگی برقی، ساختمان (مسکونی و غیر مسکونی)، شرکت‌های دانش بنیان و فناور و پروژه‌های برتر صرفه جویی را شامل می‌شود.

البته گفتنی است که در سال‌های آینده دامنه شمول این جایزه با نظر اعضای شورای سیاست گذاری گسترده‌تر می‌شود.

روند اهدای جایزه بدین صورت است که کمیته ارزیابان اظهارنامه‌های متقاضیان را در پنج حوزه مذکور بررسی کرده و برترین‌های هر حوزه را معرفی می‌کنند تا شرکت‌ها تندیس و دیپلم افتخار خود را با نظر و تایید شورای سیاست گذاری در سه سطح طلایی، نقره‌ای و برنزی از سازمان ساتبا دریافت کنند.

این جوایز در اول خرداد سال ۱۴۰۲ مصادف با روز بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف به شرکت‌های برتر در هر حوزه اهدا خواهد شد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
1
0
افتابه لگن هفت دست شام و ناهار هیچی
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار