کد خبر: ۵۲۴۶۸
تاریخ انتشار : ۱۵:۳۰ - ۰۷ آذر ۱۴۰۱
سخنگوی صنعت برق کشور گفت: در حال حاضر وزارت نیرو از چند چالش و مشکل اساسی مثل ناترازی مالی یا اقتصاد برق و همینطور ناترازی تولید و مصرف برق رنج می‌برد.

به گزارش برق نیوز، «مصطفی رجبی مشهدی» در برنامه رادیویی افزود: مدت زمان طولانی که موضوع عدم‌تعادل درآمد‌ها و هزینه‌ها به مهمترین چالش وزارت نیرو تبدیل شده است.

وی همچنین اظهارداشت: طی سال‌های گذشته سرمایه گذاری برای تولید برق کفایت لازم را نداشته و از سمت دیگر بهینه سازی مصرف انرژی برق به نحو باید و شاید در کشور صورت نگرفته است.

سخنگوی صنعت برق ضمن اشاره به ابلاغ قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق کشور گفت: در دو ماده از این قانون بصورت مستقیم به بهینه سازی لازم در مورد وسائل برقی مثل کولر‌های آبی و گازی، سامانه‌های روشنایی و کاهش تلفات شبکه برق در مملکت تاکید شده است.

وی افزود: بر اساس تکلیف قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق سالانه دستکم یک درصد از شدت مصرف برق در کشور باید کاهش پیدا کند و در ضمن سوخت مصرف نشده یا صرفه جویی شده ناشی از بهینه سازی مصرف در اختیار سرمایه گذاران این حوزه قرار گیرد.

رجبی مشهدی اظهارداشت: طبق این قانون صنایع انرژی بر با هماهنگی وزارت صمت و نیرو مکلفند ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه یعنی ۹ هزار مگاوات نیروگاه حرارتی و یک هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در کشور احداث کنند.

وی عنوان کرد: صنایع انرژی بر با احداث نیروگاه به نوعی بار یا مصرف خود رااز شبکه سراسری برق برمی دارند و انرژی مورد نیاز خود را از طریق نیروگاه‌های خود تامین می‌کنند.

سخنگوی صنعت برق یادآورشد: بر اساس قانون مزبور برای مشترکان برق خانگی زیر الگوی مصرف هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و تعرفه مصرف برق خانوار‌ها همانند قبل خواهد بود، اما تعرفه مشترکان بالای الگوی مصرف انرژی برق در بخش خانگی بصورت پلکانی افزایشی خواهد بود.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷
0
0
........?! باور کردیم......
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار