کد خبر: ۵۲۴۷۱
تاریخ انتشار : ۰۸:۵۵ - ۰۸ آذر ۱۴۰۱
در مواردی شاهد استخراج غیر مجاز رمز ارز توسط مستاجر هستیم، که در این مواقع پس از جابجایی مستاجرین، استفاده غیر مجاز از انشعاب برق کشف شده و جرائم قانونی آن به بهره بردار جدید منتقل شده و در نهایت منجر به نارضایتی مالک یا مستاجر می‌شود.

به گزارش برق نیوز، تخلف در استفاده از انشعاب برق، دستکاری کنتور و... از مواردی است که می‌تواند باعث اعمال جریمه برای مشترکان برق شود.

به همین دلیل استعلام و بازرسی از انشعاب و صحت کنتور برق پیش از انجام هرگونه معاملات ملکی (خرید یا اجاره) ضروری است.

در همین خصوص یک مقام مسئول نیز بر ضرورت استعلام انشعاب، صحت کنتور برق و استخراج غیر مجاز رمز ارز، قبل از خرید یا اجاره ملک تاکید کرد.

عباس حسامی به عنوان مدیرعامل برق در یک کلانشهر بزرگ کشور ضمن اشاره به این به ضرورت انجام این بازرسی خاطرنشان کرد: خریدار یا مستاجر باید قبل از نقل و انتقال انشعاب برق و خرید مستغلات دارای برق و عقد و فسخ و اجاره نامه، جهت اطمینان از وضعیت بدهی یا بستانکاری انشعاب برق و صحت کارکرد لوازم اندازه گیری به اداره خدمات مشترکین امور مربوطه مراجعه کرده و نسبت به دریافت صورتحساب اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با بیان اینکه متاسفانه برخی از مشترکان به خصوص مشترکان تجاری، کنتور برق خود را دستکاری می‌کنند، افزود: شرکت توزیع نیروی برق تبریز با استفاده از روش‌های مهندسی و نرم افزار‌های خاص، قادر به شناسایی این گونه سوء استفاده کنندگان است و در صورت احراز دستکاری کنتور، مالک یا مستاجر فعلی بدون اطلاع از این قضیه، خطاکار شناخته شده و جریمه می‌شود.

حسامی هم چنین با اشاره به ثبت شکایات متعدد در سامانه سمات مبنی بر استخراج غیر مجاز رمز ارز تاکید کرد: در مواردی شاهد استخراج غیر مجاز رمز ارز توسط مستاجر هستیم، که در این مواقع پس از جابجایی مستاجرین، استفاده غیر مجاز از انشعاب برق کشف شده و جرائم قانونی آن به بهره بردار جدید منتقل شده و در نهایت منجر به نارضایتی مالک یا مستاجر می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: مشترکانی که قصد انجام هرگونه معامله ملکی دارند، حتما قبل از نهایی کردن قرارداد، نسبت به ارائه درخواست تست و بازرسی کنتور اقدام کنند، چرا که مسئولیت کامل هرگونه مشکلی در خصوص وجود اشکال ناشی از دستکاری، در کنتور‌های برق، برعهده مالک یا مستاجر فعلی خواهد بود.

لزوم بازرسی کنتور برق پیش از انجام هرگونه معامله ملکی

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار