کد خبر: ۵۲۵۳۱
تاریخ انتشار : ۱۵:۴۸ - ۱۳ آذر ۱۴۰۱
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس گفت:تاکنون ۷۶۵ سامانه خورشیدی حمایتی مقیاس کوچک (۵ کیلوواتی) ویژه اقشار کم درآمد و زیر پوشش نهاد‌های حمایتی در این استان نصب و راه اندازی شده است.

به گزارش برق نیوز، حمیدرضا کریمی فرد افزود: در طرح حمایتی احداث سامانه خورشیدی ۵ کیلو واتی ویژه اقشارکم برخوردار استان فارس به هر خانوار تحت پوشش، تسهیلات ویژه با نرخ بهره ۴ درصد تخصیص خواهد یافت. وی یادآورشد: مشمولان این طرح توسط نهاد‌های حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره)، مددجویان بهزیستی و بسیج سازندگی معرفی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس سرمایه گذاری در بخش مولد و تولید انرژی پاک بدون نیاز به مواد اولیه، را ازجمله مزیت‌های اهداف توسعه‌ای سامانه‌های پنج کیلوواتی تولید انرژی خورشیدی ویژه اقشار کم درآمد برشمردو گفت: خانوار‌های تحت حمایت می‌توانند با نصب نیروگاه‌های خورشیدی کوچک مقیاس، بر روی پشت بام‌های منازل خود، علاوه برکمک به توسعه انرژی‌های پاک، برق تولیدی نیروگاه‌های ۵ کیلوواتی خود را تا ۲۰ سال به وزارت نیرو بفروشند و درآمد کسب نمایند.

این مقام مسئول با اشاره به پتانسیل بالای استان فارس در حوزه انرژی خورشیدی گفت: این استان به طور میانگین دارای ۳۰۰ روز آفتابی در سال است که همین مساله ظرفیت بالایی را برای تولید برق از انرژی خورشیدی فراهم کرده است که باید از آن بهره برد.

کریمی فرد در خاتمه خاطرنشان کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در نصب سامانه خورشیدی حمایتی درکشور پیشگام و پیشتاز بوده و به دلیل عملکرد مطلوب در زمینه نصب این سامانه ها، به عنوان دومین شرکت درکل کشور، تندیس جایزه ملی اولین همایش نیروگاه‌های خورشیدی حمایتی را کسب نمود.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار