کد خبر: ۵۲۵۴۱
تاریخ انتشار : ۱۲:۴۲ - ۱۴ آذر ۱۴۰۱
مازوت سوزی در نیروگاه نکا را پیگیری کنید. وضعیت هوا و محیط زیست منطقه بحرانی است. چرا در نیروگاه نکا در اکثر سال مازوت سوزانده میشود؟

سرویس بابینندگان برق نیوز- یکی از کاربران برق نیوز گفت: 

هنوز که هوا سرد نشده و مشکل تامین گاز نداریم. اگر شرف دارید مازوت سوزی در نیروگاه نکا را پیگیری کنید. در هر ساعت، بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ تن مازوت در نیروگاه نکا سوزانده میشود!. سلامتی مردم منطقه مرکز و شرق مازندران در خطر جدی است.

اینکه می‌گویند فقط چند هفته در سال مازوت می‌سوزانند دروغ محض است. من ساکن نکا هستم، تا قبل از سال ۹۸ این موضوع درست بود، حداکثر یک ماه از سال، وقتی کمبود گاز داشتیم مازوت می‌سوزاندند. ولی در ۳ سال اخیر، در تمام طول سال مازوت سوزانده می‌شود (شاید بخاطر تشدید تحریم‌ها و عدم امکان صادرات مازوت و الزام اینکه مازوت موجود در کشور در جا‌هایی که حساسیت رسانه‌ای کمتری وجود دارد سوزانده شود).

بر اساس دیتاشیت بویلر نیروگاه نکا، در حالت بار کامل (هر واحد ۴۴۰ مگاواتی)، در هر ساعت حدود ۹۵۰۰۰ کیلوگرم (تقریبا ۱۰۰ تن) مازوت سوزانده میشود. در سالیان اخیر معمولا ۲ یا ۳ واحد با مازوت کار میکنند، در نتیجه هر ساعت بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ تن مازوت سوزانده میشود (در شبانه روز بین ۴۸۰۰ تا ۷۲۰۰ تن مازوت!). هر واحد نیروگاه نکا ۴۴۰ مگاواتی است، یعنی با بازده ۳۵ درصد، حدود ۱۲۰۰ مگاوات حرارت. با توجه به ارزش حرارتی مازوت که حدود ۹۸۰۰ کیلوکالری بر لیتر است، با انجام محاسبات مربوطه، مشخص می‌شود عددی که ذکر شد و دیتاشیت بویلر نیز آن را تایید می‌کند، یعنی حدود ۱۰۰ تن در ساعت، صحیح است.

 

قسمت "با بینندگان" برای ارتباط نزدیکتر و انعکاس سوالات و درخواست‌های کاربران برق نیوز راه اندازی شده و سعی در ایجاد ارتباط نزدیک تری بین مدیران و مسئولان با مخاطبان و کاربران دارد. از طریق فرم زیر می توانید درخواستها، مستندات و پیشنهادات خود را برای ما بفرستید.

ارسال سوژه های خبری، پیشنهادات و انتقادات

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
حسام الدین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۴
0
3
با سلام
لطفا از نیروگاه شهید رجایی قزوین هم بنویسید که در تمام سال مازوت می سوزاند. ۴ واحد ۲۵۰ مگاواتی که هرکدام ۶۰ تن در ساعت مازوت مصرف می‌کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
0
2
سلام
متاسفانه مسئولان نیروگاه و شرکت تولید نیروی برق حرارتی موضوع را انکار میکنند و تاثیر مازوت سوزی بر الودگی هوا را ناچیز قلمداد میکنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۵
0
3
با توجه به تشدید مازوت سوزی در چند سال اخیر، اثرات آن در طی چند سال آینده به تدریج نمایان خواهد شد (بیماری های پوستی و سرطان های سیستم گوارشی و تنفسی و ...).
یک مهندس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۷
1
3
آمار جالبی است ضمنا اگر از واحد BTU هم استفاده کنیم در رابطه با انرژی میبینیم هر 24000 BTU در کولر گازی معادل 7 کیلوواتساعت برق در یکساعته پس 100 تن مازوت مصرف کردن در یکساعت فقط حدودا 400 مگاوات برق میدهد و هر مگاوات برق تولیدی در یکساعت 500 گیلوگرم گاز دی اکسی کربن در هرساعت به هوا میفرسته البته بازم باید شکر کرد که همین مازوت برا سوزوندن رو هم داریم و با فیلترینگ خوب میتونیم آلودگی رو کاهش بدیم
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار