کد خبر: ۵۲۵۵۸
تاریخ انتشار : ۱۵:۵۰ - ۱۵ آذر ۱۴۰۱
پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان با کسب دستاورد‌های ارزشمند برای توسعه و گسترش همکاری‌های فی‌مابین دو کشور، عصر امروز به ریاست وزیر نیرو و وزیر انرژی و ذخایر آبی تاجیکستان به کار خود پایان داد.

به گزارش برق نیوز، این اجلاس در راستای تحکیم روابط و گسترش همکاری‌های ایران و تاجیکستان به میزبانی وزارت نیرو و ریاست "علی‌اکبر محرابیان" و "دلیر جمعه" وزیر انرژی و ذخایر آبی تاجیکستان، روز گذشته ۱۴ آبان‌ماه آغاز به‌کار کرد و امروز با کسب دستاورد‌های ارزشمند در زمینه توسعه و گسترش همکاری‌های فی‌مابین به کار خود پایان داد.

از جمله دستاورد‌های این رویداد مهم بین‌المللی به ریاست "علی‌اکبر محرابیان" به‌عنوان رئیس ایرانی و "دلیر جمعه" به‌عنوان رئیس تاجیکی اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و تاجیکستان، می‌توان به تقویت همکاری‌ها در حوزه آموزش و پرورش، علوم، صدا و سیما، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، فرهنگ، بهداشت، کار و رفاه اجتماعی، حقوقی در کنار توسعه و گسترش تعاملات و مراودات تجاری و بازرگانی، مناطق آزاد تجاری، صنعتی، گمرکی و امور بانکی و بیمه اشاره کرد.

در این اجلاس، ذیل چهار کمیته شامل کمیته‌های تجاری، بازرگانی، مناطق‌آزاد، اتاق تعاون، گمرک، بانکی و بیمه؛ آموزش و پرورش، میراث فرهنگی، بهداشت و درمان و کار و رفاه اجتماعی؛ حمل و نقل، کشاورزی، ارتباطات و فناوری و نیز کمیته آب، انرژی و محیط زیست توافقات خوبی حاصل و اسناد همکاری به امضا رسید.

در پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان، چند سند همکاری در زمینه‌های بانکی، انرژی، حمل و نقل، آموزش و کشاورزی امضا شد و توسعه زیرساخت‌های تولید برق با بهره‌مندی از توان و دانش ایرانی در دستورکار قرار گرفت. همچنین طرف‌ها توافق کردند نسبت به برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی و تخصصی، مشارکت در نمایشگاه‌های بین المللی یکدیگر و اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری اقدام کنند.

بر این اساس، دو طرف در فضایی دوستانه، راه‌های گسترش همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی، فنی، علمی، فرهنگی و تشکیل کمیته‌ها و گروه‌های کاری، پیگیری توافقات و توسعه همکاری‌ها را مورد بررسی قرار دادند و درباره آن به توافق رسیدند.

گفتنی است، در نخستین روز از کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و تاجیکستان ضمن بازدید از شرکت توانیر، مرکز پایش و کنترل آب تهران و نیز آزمایشگاه سنجش کیفیت آب، جلساتی با حضور سندیکا، فدراسیون و بخش خصوصی برگزار و در روز پایانی این اجلاس از شرکت تعمیرات نیروگاهی و شرکت مپنا با حضور روسای ایران و تاجیکی کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و تاجیکستان بازدید شد.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار