کد خبر: ۵۲۵۷۱
تاریخ انتشار : ۱۶:۳۸ - ۱۶ آذر ۱۴۰۱
چین و کشور‌های جهان عرب به دنبال گسترش همکاری‌های مشترک در حوزه انرژی‌های نو هستند.

به گزارش برق نیوز، در بین النهرین عراق، بیابانی شدن و شور شدن خاک از مدت‌ها قبل این منطقه را که از اولین تمدن‌های بشر بوده است، تهدید می‌کند. سرمد کمیل علی، معاون هیئت دولتی بیابان زدایی عراق گفت: رویای من انتقال آنچه در چین فراگرفته ام به عراق و تبدیل بیابان‌ها به آبادی است.

در یک دهه گذشته رئیس جمهور چین توسعه سبز این کشور را هدایت کرده است. پیشرفت قابل توجهی حاصل شده است. چین در حوزه بیابان زدایی و توسعه جنگل‌ها جایگاه اول جهان را دارد و در ۱۰ سال گذشته در توسعه یک چهارم اراضی جنگلی جدید جهان سهیم بوده است.

چین به اهداف آب و هوایی خود متعهد بوده است و طرح‌های همکاری را با کشور‌های عربی به منظور هم افزایی راهبرد‌های توسعه شان در رسیدن به این هدف دنبال کرده است. چین در حوزه انرژی‌های نو، همکاری را با کشور‌های عربی در بخش انرژی خورشیدی، بادی و هیدروپاور توسعه داده است و مرکز آموزش انرژی پاک چین-کشور‌های عربی، آزمایشگاه انرژی تجدیدپذیر چین-مصر، اجرای طرح‌های همکاری نظیر نیروگاه برق خورشیدی الخرسعه و ایستگاه‌های برق خورشیدی ۱۸۶ مگاواتی در پارک انرژی خورشیدی مصر را دنبال کرده است.

طرف چینی از ابتکارعمل سبز خاورمیانه عربستان حمایت می‌کند و از مشارکت این کشور در طرح توسعه جهانی استقبال می‌کند، شی این موضوع را در گفت و گوی تلفنی با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی عنوان کرد.

ناصر عبدالعال، استاد دانشگاه عین الشمس مصر گفت: طرح توسعه جهانی با توجه به دستورکار ۲۰۳۰ سازمان ملل در خصوص توسعه پایدار، به چین و شرکایش، بستر لازم برای دستیابی به اهداف توسعه شان را می‌دهد.

شی در ماه ژوئن که ریاست هیئت بلندپایه‌ای درخصوص توسعه جهانی را بر عهده داشت، از حدود ۳۰ اقدام مهم خبر داد که چین برای اجرای طرح توسعه جهانی و اجرای بیش از پیش دستورکار ۲۰۳۰ انجام داده است.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار