کد خبر: ۵۲۵۷۴
تاریخ انتشار : ۱۰:۴۹ - ۱۷ آذر ۱۴۰۱
سخنگوی صنعت برق گفت: در حال حاضر بیش از ۷۵ درصد از سوخت نیروگاهی کشور توسط گاز تامین می‌شود و بقیه سوخت گازوئیل و مقدار کمی نیز مازوت مصرف می‌کنیم.

به گزارش برق نیوز، مصطفی رجبی‌مشهدی درباره تامین سوخت نیروگاه‌ها اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۷۵ درصد از سوخت نیروگاهی کشور توسط گاز تامین می‌شود و بقیه سوخت گازوئیل و مقدار کمی نیز مازوت مصرف می‌کنیم.

وی با بیان اینکه وضعیت تحویل گاز به نیروگاه‌ها نسبت به سال قبل بهتر است، افزود: شرکت گاز و پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تلاش می‌کنند که سوخت بیشتری به نیروگاه‌ها برسانند تا در زمستان مشکلی نداشته باشیم.

سخنگوی صنعت برق گفت: در شرایطی که هوا سرد شود و مصرف گاز در بخش تجاری و خانگی افزایش پیدا کند لاجرم باید از سوخت مایع بیشتری استفاده می‌کنیم، اما فعلا شرایط اینگونه نشده است.

وی درباره احتمال کمبود تامین گاز نیروگاه‌ها با توجه به رشد مصرف و افت تولید در میادین گازی تاکید کرد: خوشبختانه گاز تحویلی به ما نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، یعنی حداقل ۲۵ درصد گاز بیشتری تحویل می‌دهند. البته گاز تحویلی بستگی به شرایط آب و هوا دارد اگر هوا خیلی سرد شود به ناچار مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری افزایش پیدا می‌کند و ما باید از سوخت مایع بیشتری استفاده کنیم.  

رجبی‌مشهدی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی شده که هوای زمستان امسال نرمال باشد امیدواریم که مشکلی پیش نیاید.

وی یادآور شد: از ۱۳۲ نیروگاه موجود در کشور، سوخت دوم ۱۴ نیروگاه مازوت و بقیه گازوئیل مصرف می‌کنند. یعنی کمتر از ۱۰ درصد می‌توانند از مازوت استفاده کرده و بقیه قادر به مصرف نیستند.

سخنگوی صنعت برق بیان داشت: در نیروگاه‌های اطراف تهران بیش از ۱۰ سال است که از مازوت استفاده نشده است.

منبع: ایلنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار