کد خبر: ۵۲۵۷۶
تاریخ انتشار : ۱۳:۲۶ - ۱۷ آذر ۱۴۰۱
دومین مناقصه عمومی سرمایه‌گذاری در محل سازمان ساتبا برای احداث ۴ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی و با تحقق هدف جذب سرمایه‌گذاران کوچک برای احداث نیروگاه‌های ظرفیت کمتر از ۱۰ مگاوات، برگزار شد.

به گزارش برق نیوز، سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق به منظور پیشبرد اهداف وزارت نیرو در دولت سیزدهم و سیاست گذاری کلان در تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک، بر اساس آیین نامه اجرایی ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی، تاکنون دو مناقصه عمومی سرمایه گذاری در پروژه احداث ۴ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر برگزار کرده است.

اولین مناقصه عمومی سرمایه گذاری ۴ هزار مگاوات انرژی خورشیدی با ظرفیت بالاتر از ۱۰ مگاوات در ۲۵ خرداد سال جاری با حضور ۸۶ شرکت در سازمان ساتبا برگزار شد که ۱۱ شرکت با احداث ظرفیت ۱۴۳۴ مگاوات برنده این مناقصه اعلام شدند.

در مرحله دوم مناقصه ۲۳۴ ساختگاه برای احداث ظرفیت نیروگاهی یک تا ۲۵۰ مگاوات، انتخاب و پس از ارزیابی شرکت‌ها، ۱۵۷ متقاضی حائز شرایط لازم جهت ارائه پیشنهاد قیمت معرفی شدند.

مدیر کل دفتر قرارداد‌ها و امور حقوقی ساتبا در مورد نتایج دومین مناقصه عمومی سرمایه‌گذاری در احداث نیروگاه‌های خورشیدی گفت: پاکات پیشنهادی ۲۵ شرکت برای ۳۰ ساختگاه به ظرفیت ۵۳۹/۵ مگاوات وصول شد که ۲۱ شرکت برای ۲۳ ساختگاه با مجموع ۳۸۴/۵مگاوات برنده مناقصه اعلام شدند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی در مناقصه بعدی افزود: هم اکنون در حال آماده سازی گزارشات مناقصه دوم و تکمیل مراحل قانونی آن هستیم و طی روز‌های آینده فراخوان و جزئیات مناقصه سوم از طریق سایت سازمان ساتبا و رسانه‌ها اعلام خواهد شد.

در پایان خاطرنشان می‌شود که با اعلام برندگان دومین مناقصه عمومی سرمایه گذاری در پروژه‌های احداث ۴۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی و با در نظر داشتن نتیجه مناقصه اول که در مرداد ماه سال جاری برگزار شد، شرکت‌هایی که در این دو مناقصه برنده احداث نیروگاه خورشیدی شدند، در مجموع ۱۸۱۸/۵ مگاوات ظرفیت نیروگاهی را ایجاد خواهند کرد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
0
0
لطفن به غیر از خورشیدی به موارد دیگر مثل بادی و برقابی حتی توربین های انبساطی هم توجه شود...
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار