کد خبر: ۵۲۵۸۱
تاریخ انتشار : ۱۰:۲۷ - ۱۹ آذر ۱۴۰۱
سخنگوی صنعت برق: فعالیت روابط عمومی‌های صنعت برق در تابستان سال ۱۴۰۱، نتایج درخشانی در کاهش مصرف به دنبال داشته است.

به گزارش برق نیوز، "مصطفی رجبی مشهدی" سخنگوی صنعت برق در ارتباطی از طریق ویدیو کنفرانس با نشست مدیران روابط عمومی صنعت برق کشور و جمعی از مدیران ارشد صنعت برق، ضمن تقدیر از تلاش‌های روابط عمومی‌ها در تابستانی که گذشت گفت: فعالیت‌های روابط عمومی‌ها در تابستانی که پشت سر گذاشتم هنرمندانه بوده و تاثیرات چشم گیری از خود به جای گذاشته است. زمستان زمان خوبی برای نهادینه کردن ارزش انرژی در اذهان عموم مردم است لذا انتظار می‌رود روابط عمومی‌ها در راستای امیدآفرینی مردم همچنان تلاش کرده و نقش آفرین باشند.

مدیر عامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران اظهار داشت: روش‌هایی که در روابط عمومی‌های ما استفاده می‌شود به روز و الگو برای سایر دستگاه‌های خدمات رسان بوده و آموزش روش‌های کاهش مصرف مردم در صدر اقدامات آگاه سازی است.

رجبی مشهدی بیان کرد: سهم مصرف برق در مصرف نهایی انرژی در اغلب کشور‌ها رو به افزایش است. در ایران نیز بررسی‌ها نشان می‌دهد که سهم برق در مصرف نهایی انرژی از ۷ درصد به ۱۱ درصد رسیده است. به سبب نیاز جدی و وابستگی برق، انرژی و برق به نوعی در صدر اخبار رسانه‌های دنیا قرار گرفته که نشانه اهمیت بالای آن است. اگر برق قطع شود، به دلیل وابستگی سایر زیرساخت‌ها به آن، در ارائه سایر خدمات نیز اختلال ایجاد می‌شود. در واقع ایستگاه‌های مخابراتی و انتقال آب و گاز همه به برق وابسته اند وی در راستای اهمیت موضوع انرژی گفت: مطالعات ده سال اخیر پیرامون هم بست آب، انرژی و غذاست که قیمت تامین برق را دوچندان می‌کند. یعنی اگر برق قطع شود، آب نیز ممکن است قطع شود و اگر این دونباشند، بحث کشاورزی و تولید محصولات استراتژیک به خطر می‌افتد.

سخنگوی صنعت برق افزود: امسال از نظر تامین انرژی برای تمام دنیا زمستان سختی پیش بینی شده به طوری که برخی از کشور‌ها برای بخش خانگی خاموشی پیش‌بینی کرده اند و عدم توان تامین انرژی در این کشور‌ها به مشکلی اساسی تبدیل شده و حتی برخی از کشور‌های توسعه یافته جهان مجبور به استفاده از نیروگاه‌های قدیمی با سوخت زغال سنگ شده اند.

ایشان در ادامه به موضوع مهم بازدهی نیروگاه‌ها اشاره کرد و گفت: موضوع مهم دیگر، بازدهی نیروگاه‌های ماست که خوشبختانه متوسط آن در ایران بیش از ۳۹ درصد است و این یعنی شرایطی مشابه و شاید کمی بهتر از کشور‌هایی مانند ایتالیا. وی افزود: ما در ایران نیروگاه‌هایی با بازدهی کمتر هم داریم که از آن‌ها در زمستان استفاده نمی‌کنیم و مختص دوران اوج بار تابستان هستند. چرا که این مزیت را دارند که به سرعت وارد مدار شده و به سرعت از مدار خارج شوند. وی افزود متوسط بازدهی نیروگاهی کشور در سال، شاخص بسیار خوبی برای مقایسه بازدهی نیروگاه هاست. همچنین لازم به ذکر است که نیروگاه‌هایی که در کشور ساخته می‌شود در رده F و سیکل ترکیبی هستند که بازدهی بالایی دارند و الویت وزارت نیروتکمیل بخش بخار نیروگاه‌های سیکل ترکیبی است.

سخنگوی صنعت برق در ادامه به انتظارات از روابط عمومی در زمستان اشاره کرد و بیان داشت: در زمستان ممکن است بر اثر بارندگی شدید، برف، باران و یا سیلاب شبکه تحت تاثیر قرار گیرد. در این شرایط لازم است روابط عمومی‌ها اطلاع رسانی به موقع به مردم در خصوص مدت زمان قطعی و یا تشریح اقدامات همکاران برای رفع مشکل و برگرداندن شبکه به حالت اول را مهم‌ترین ماموریت خود بدانند.

رجبی مشهدی بیان کرد: در اجرای برنامه "یکصد اقدام برای تابستان ۱۴۰۱، خوشبختانه اغلب برنامه‌ها نزدیک به ۱۰۰ درصد پیشرفت داشته اند.

وی افزود: تشویق به کاهش مصرف برای تابستان سال آینده موضوع مهمی است که بایستی روابط عمومی‌ها در این حوزه فعالیت بیشتری داشته باشند.

ایشان اشاره کرد: در سال ابتدایی اجرای این طرح، حدود ۴۰ درصد از قبوض مشمول پاداش صرفه جویی شدند و نکته جالب اینکه از هر ۳ قبضی که پاداش دریافت کردند، یک قبض رایگان یا بستانکار بوده است. این موفقیت بزرگی است و نشان می‌دهد که روابط عمومی‌ها توانستند هنرمندانه تاثیر فوق العاده‌ای در کاهش مصرف داشته باشند؛ لذا باید بتوانیم برای سال آینده، با اجرای طرحی فراگیرتر در این حوزه، سهم بیشتری به قبوض تشویقی اختصاص دهیم.

سخنگوی صنعت برق در تشریح طرح‌های آتی صنعت برق گفت: در ادامه طرح‌های موفق تابستان، ۱۴۰ اقدام برای سال دوم دولت پیش بینی کرده ایم. یکی از این برنامه‌ها این است که علاوه بر اقناع مردم، اعتماد آن‌ها را نیز جلب کرده و باورپذیر بودن اقدامات صنعت برق را برای آن‌ها نهادینه کنیم تا مردم در روز‌های سخت سال، با کاهش مصرف همچنان در کنار صنعت برق باشند.

وی افزود: موضوع مهم بعدی مصرف برق ادارات است. تابستان امسال کاهش مصرف را از خودمان (بخش اداری) شروع کردیم. لازم است که اقدامات نظارتی بر مصرف ادارات و برخورد با پرمصرف‌ها در این بخش، مصور شده و در اختیار مردم قرار گیرد تا باورپذیرتر باشد.

رجبی مشهدی در ادامه این نشست بیان کرد: در روز‌های اخیر مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته ودر نتیجه ما باید از سوخت مایع بیشتری مصرف کنیم.

ایشان ادامه داد: برای زمستان امسال حداقل ۵ هفته خیلی سرد پیش بینی شده، لذا لازم است که در این دوره سخت در کنار همکارانمان در وزارت نفت باشیم و با ترویج کاهش مصرف برق و گاز در این خصوص تیم‌های مشترک تشکیل دهیم که می‌تواند اقدامی بسیار تاثیر گذار باشد.

سخنگوی صنعت برق گفت: پیش بینی می‌شود هفته آینده مصرف گاز در بخش خانگی افزایش بیشتری یابد لذا از همکاران در روابط عمومی‌ها می‌خواهیم با استفاده از دانش خود در زمینه اطلاع رسانی، هموطنان را به صرفه جویی در مصرف برق و گاز حتی به میزان ۱۰ درصد تشویق کنند تا بتوانیم برق همه مشترکان را با اطمینان بیشتری تامین کنیم. امیدوارم با همکاری خوب روابط عمومی‌ها بتوانیم در زمستان نیز مانند تابستان در تامین برق مشترکان سربلند باشیم.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۹
1
0
جالبه. شما نباید وظایف روابط عمومی رو بهش دیکته کنید. البته روابط عمومی در وزارت نیرو نیرو توانیر آن قدر بی اهمیت هست که حتی سخنگو را از این نهاد انتخاب نمی کنند.
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۸
0
0
افزایش تعرفه هم که اصلا هیچ ارتباطی با کاهش مصرف مردم ندارد!!!
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار