کد خبر: ۵۲۵۸۲
تاریخ انتشار : ۱۰:۵۹ - ۱۹ آذر ۱۴۰۱
با حضور مدیرعامل شرکت توانیر، معاون انتقال و تجارت خارجی، مدیرکل و همکاران دفتر فنی و نظارت انتقال شبکه و همچنین مدیران عامل شرکت‌های نگهداری و تعمیرات، نشستی به منظور بررسی اقدامات انجام شده، چالش‌ها و چشم انداز اقدامات در حال انجام در حوزه نگهداری و تعمیرات شبکه انتقال و فوق توزیع برگزار شد.

به گزارش برق نیوز، در این نشست آرش کردی با اشاره به ارزش بالای تجهیزات نصب شده در شبکه انتقال و فوق توزیع، از شرکت‌های نگهداری و تعمیرات به عنوان صف مقدم حوزه بهره برداری نام برد.

کردی همچنین به سختی‌ها و ویژگی‌های کار در این حوزه کار اشاره کرد و با تاکید بر انحصاری بودن بخش‌هایی از فعالیت‌های نگهداری و تعمیرات که بنا به الزام در محیط برق دار و تنوع تجهیرات در حال انجام است، لزوم پذیرش حساسیت‌ها و تخصصی بودن صنعت برق مانند سایر بخش‌های حیاتی و مهم در کشور مانند صنعت نفت و برق را مورد تاکید قرار داد.

مدیرعامل توانیر همچنین یاداور شد: توانمندسازی شرکت‌های نگهداری و تعمیرات با دو هدف کاهش هزینه‌های ناشی از فالت‌ها و حوادث شبکه و جبران صدمات ناشی از عدم توسعه و نوسازی شبکه متناسب با رشد مصرف و همچنین هوشمند سازی قراداد‌های نگهداری و تعمیرات متناسب با اولویت‌های روز در حوزه تجهیزات و محل انجام فرایند‌های نت باید مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه معاون هماهنگی انتقال بر لزوم ارائه طریق و حل مشکلات این حوزه از قبیل انجام اصلاح و بهینه سازی به موقع تجهیزات، جلوگیری از برون رفت نیروی انسانی، نظارت دقیق بر عملی شدن آیین نامه ایمنی در صنعت برق، بروزرسانی تجهیزات و ناوگان شرکت‌های نگهداری و تعمیرات، استفاده از تجهیزات نوین نظیر پهباد جهت بازرسی‌ها و شرایط بحران تاکید کرد.

همچنین محمد اله داد به لزوم استفاده از درس آموخته‌ها و تجارب فنی کسب شده توسط دیگر شرکت‌ها و ایجاد بانک اطلاعاتی فنی قابل استفاده برای کلیه شرکت‌ها تاکید کرد.

در این نشست علیرضاپور، مدیرکل دفتر فنی و نظارت شبکه انتقال نیز، اقدامات صورت گرفته توسط آن دفتر در راستای اجرای به موقع تعمیرات و نگهداری شبکه انتقال و فوق توزیع، تلاش‌های همکاران بهره برداری شرکت‌های برق منطقه‌ای در گذر از پیک ۱۴۰۲ و نیز بهره گیری از دانش و تجهیزات روز را تشریح کرد.

در پایان جلسه مدیران عامل شرکت‌های فعال در زمینه نگهداری و تعمیرات ضمن تشکر از تلاش‌های صورت گرفته در این حوزه به بیان دیدگاه‌ها و چالش‌های مربوطه پرداختند.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یک مهندس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
0
0
باید پرسید ایا راجع به رعایت استانداردها و دستورالعمل های نگهداری و بهره برداری از تجهیزات شبکه فوق توزیع و انتقال هم بحث و اشاره ایی شد !؟
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار