کد خبر: ۵۲۵۸۷
تاریخ انتشار : ۱۳:۱۹ - ۱۹ آذر ۱۴۰۱
فرآیند بررسی و اصلاح یکپارچه تنظیمات رله‌های دیستانس منصوبه در شبکه انتقال کشور با استفاده از نرم افزار سینکال، در دستور کار شرکت مدیریت شبکه برق ایران قرار گرفت.

به گزارش برق نیوز، با توجه به اینکه عملکرد صحیح رله‌ها در جلوگیری از گسترش حوادث نقش تعیین کننده‌ای دارد، برای اولین بار در کشور، فرآیند بررسی و اصلاح یکپارچه تنظیمات رله‌های دیستانس منصوبه در شبکه انتقال با استفاده از نرم افزار سینکال در دستور کار این شرکت قرار گرفت.

با انجام این اقدام، پایگاه داده منسجمی از پارامتر‌های اصلی تنظیمات رله­‌های دیستانس شبکه انتقال تشکیل شد و بسیاری از مشکلات پنهان در تنظیمات رله ­ها شناسایی و به شرکت‌های برق منطقه‌ای اعلام شد.

این فرایند از سال ۱۳۹۸ آغاز و اتمام آن حدود سه سال به طول انجامید. در طی این فرایند، تنظیمات راکتانسی زون‌های اول تا چهارم مربوط به ۳۳۵۸ دستگاه رله دیستانس در ۹۵۲ خط انتقال مورد بررسی قرار گرفت و مغایرت‌های مشاهده شده بین تنظیمات موجود و تنظیمات محاسبه شده به شرکت‌های برق منطقه‌ای اعلام شد و در نهایت پس ازدریافت و بررسی نقطه نظرات شرکت‌های مذکور در این زمینه، اصلاح تنظیمات دارای مغایرت دربرنامه کاری شرکت‌ها قرار گرفت. با انجام این اقدام،  پایگاه داده منسجمی از پارامتر‌های اصلی تنظیمات رله ­های دیستانس شبکه انتقال تشکیل شد و بسیاری از مشکلات پنهان در تنظیمات رله­‌ها شناسایی و به شرکت‌های برق منطقه­‌ای اعلام شد.

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
0
1
کاره بسیار مفید و بموقعی میباشد..رله های دیستانس در شبکه انتقال جزو مهمترین رله ها هستند..ضمنا از دفتر تحقیقات و توسعه فناوری توانیر که صدها میلیون تومن به ساخت رله های دیستانس توسط دانشگاه امیرکبیر پرداخت کرده سئوال شود کدام یک ازآن رله ها در شبکه نصب و مورد بهره برداری قرار گرفته!؟
پاسخ ها
یک مهندس
| Iran (Islamic Republic of)
احسن...
یک مهندس
| Iran (Islamic Republic of)
خب معلومه هیجکدام....! فقط الکی هدردادن بیت المال و رانت بازیه.. خوش بحال دکتر ابیانه که همه مدیران توانیر خصوصا دفتر تحقیقات برای ماندن در سمت مدیریتی باید هوای ایشون رو داشته باشند..!!
کارشناس
|
Germany
|
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۱
0
0
سرمایه گذاری دولت در ساخت کالاها و تجهیزات تجاری یعنی حماقت بدون مرز فقط همین
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار