کد خبر: ۵۲۵۹۲
تاریخ انتشار : ۱۸:۴۸ - ۱۹ آذر ۱۴۰۱
تأمین سوخت زمستانه نیروگاه‌های کشور بررسی شد سخنگوی کمیسیون انرژی از بررسی تأمین سوخت زمستانه نیروگاه‌های کشور خبر داد و گفت: در جلسه امروز کمیسیون، توان و ظرفیت سوخت‌رسانی مجموعه وزارت نفت شامل شرکت ملی گاز و شرکت ملی پالایش و پخش مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش برق نیوز، مالک شریعتی نیاسر در تشریح جلسه امروز (شنبه ۱۹ آذرماه) کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از حضور معاونان وزرای نفت و نیرو در این کمیسیون به‌منظور بررسی وضعیت تأمین سوخت زمستانه نیروگاه‌های کشور خبر داد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز جلسه فوق‌العاده کمیسیون انرژی با دستور کار وضیعت سوخت‌رسانی به نیروگاه در زمستان تشکیل شد این درحالی است که در سال ۱۴۰۰ با تدبیر بالای دو وزارتخانه نفت و نیرو و پیگیری کمیسیون انرژی مجلس در قالب برگزاری جلسات متعدد، زمستان ۱۴۰۰ را بدون مشکل انرژی در مصارف خانگی و صنعتی پشت سر گذاشته و به دنبال دیگر تدابیر اتخاذ شده تابستان ۱۴۰۱ نیز کمترین مشکل را در تامین برق مردم داشتیم.

وی ادامه داد: اکنون نیز پیرو آن تجربه بسیار خوب، جلسه‌ای برای تامین سوخت نیروگاه‌ها در زمستان پیش‌رو تشکیل داده و گزارش مسئولان وزارت نیرو را درخصوص نیروگاه‌ها و نیازمند‌های آن استماع کرده، ضمن آنکه توان و ظرفیت سوخت‌رسانی مجموعه وزارت نفت شامل شرکت ملی گاز و شرکت ملی پالایش و پخش را بررسی کردیم.

شریعتی بیان کرد: خوشبختانه در این جلسه هماهنگی‌های خوبی انجام شد تا با همکاری دو وزارتخانه و پیگیری نظارتی کمیسیون انرژی، سال جاری نیز در تامین سوخت مشکل نداشته باشیم.

این نماینده مجلس با اشاره به ارائه راهکار‌های کوتاه مدت و میان مدت برای تامین سوخت در کمیسیون متبوعش، اضافه کرد: برای کاهش ناترازی به صورت ریشه‌ای و افزایش تولید با سرمایه‌گذاری در بلندمدت نیز پیشنهاداتی مطرح شد؛ ازجمله آنکه کمیسیون انرژی بر تشکیل «معاونت راهبردی مدیریت انرژی کشور» به صورت یکپاریچه ذیل ریاست جمهوری تاکید دارد، ضمن آنکه «صندوق بهره‌وری انرژی» نیز باید در همین معاونت تاسیس شود لذا امیدواریم این مهم در لایحه بودجه ۱۴۰۲ از جانب وزارت نفت پیشنهاد شود و تصویب نهایی برسد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: این اقدامات کمک می‌کند در سال‌های آینده با مدیریت و جلوگیری از مصارف بی‌رویه و برخی از اصلاحات در فرآینده‌ها به ویژه اصلاح بازدهی نیروگاه‌های کم‌بازده کشور -که در «ماده ۱۰ قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق» نیز دراین خصوص برای وزارتخانه‌های نفت و نیرو تکلیف ایجاد کرده است- به نتیجه مطلوب برسیم و سال‌های آینده بدون نگرانی سوخت نیروگاه‌ها تامین شود و بهره‌وری بالا در تولید و تامین انرژی مورد نیاز کشور را داشته باشیم.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار