کد خبر: ۵۲۶۰۱
تاریخ انتشار : ۱۴:۲۲ - ۲۰ آذر ۱۴۰۱
در این مطلب به وضعیت تامین انرژی در کشور فنلاند به صورت گذرا اشاره می‌شود.

به گزارش برق نیوز، کشور فنلاند فاقد منابع انرژی فسیلی و یکی از واردکنندگان عمده در این زمینه می‌باشد که دلیل عمدۀ آن، صنایع انرژی‌بر و سرمای شدید در آن کشور است. طی دهۀ اول سال ۲۰۰۰ میلادی، گام‌هایی در زمینۀ خودکفائی انرژی در کشور فنلاند برداشته شد که این امر سبب کاهش واردات منابع انرژی گردید.

در حال حاضر، فنلاند به تولید انرژی هسته‌ای، آبی، بادی و خورشیدی از منابع پاک و تجدیدپذیر روی آورده است و در حال حاضر ۸۰ درصد از انرژی مورد نیاز خود را از طریق انرژی هسته‌ای ۳۴ درصد، انرژی برق‌آبی، بادی و خورشیدی ۳۵ درصد و انرژی زیست‌توده ۱۱ درصد تامین می‌کند.

با مشارکت مردمی در کمپین تشویق خانواده‌ها به صرفه‌جویی در مصرف انرژی، بیش از ۹۵ درصد از خانواده‌ها از این روش استقبال نموده و جواب مثبتی داده‌اند. برخی از اقدامات ساده در این زمینه مانند کوتاه‌نمودن زمان استحمام، کاهش استفاده از تجهیزات الکتریکی و بوده است.

در کنار صرفه‌جویی انرژی، استفاده از گرمای زمین (انرژی زمین‌گرمایی) از دیگر موارد برای گرم‌کردن خانه‌هاست که مورد توجه قرار گرفته و این راه حل، در بلندمدت هزینه خانواده‌ها را از رقم حدود ۳۴۰۰ دلار به ۸۰۰ دلار کاهش داده است. از این‌رو، طی مطالعات انجام‌شده، نصب پمپ‌های حرارتی زمین‌گرمایی در خانه‌ها، صرفۀ اقتصادی به دنبال داشته و راه‌کاری موثر برای کاهش هزینه خانوار بوده است.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار