کد خبر: ۵۲۶۳۱
تاریخ انتشار : ۱۶:۲۷ - ۲۲ آذر ۱۴۰۱
در دیدار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزیر نیرو به همکاری این وزارتخانه برای تسریع در پروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها تاکید شد.

به گزارش برق نیوز، "علی‌اکبر محرابیان" صبح امروز با حضور در وزارت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با " عیسی زارع پور" دیدار کرد و درباره همکاری‌های مشترک به گفتگو پرداخت.

در این دیدار که با حضور معاونان این دو وزارتخانه برگزار شد، زارع‌پور با تشریح ماموریت‌های وزارت ارتباطات در حوزه‌های مختلف به پروژه شبکه ملی اطلاعات به عنوان یکی از اولویت‌های مهم دولت اشاره و اظهار کرد: در یک سال گذشته دولت سیزدهم پیشرفت این پروژه به حدود ۶۰ درصد رسیده است.

وی افزود: با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات خدمات متنوع و با کیفیت در یک بستر امن و پر سرعت به مردم ارائه می‌شود.

وزیر ارتباطات با اشاره به برنامه ریزی وزارت ارتباطات برای راه‌اندازی چهار قطب مرکز داده در کشور گفت: برای تامین برق این چهار مرکز به عنوان مراکز قطب داده کشور نیاز به همکاری وزارت نیرو دارد.

زارع پور به پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها به عنوان یکی دیگر از اولویت‌های دولت برای سه سال آینده اشاره و تشریح کرد: این پروژه به عنوان یک پروژه راهبردی و ملی نیاز مردم به سرعت‌های بالای چند صد مگابیت بر ثانیه را تامین می‌کند. ضمن اینکه توسعه نسل‌های جدید تلفن همراه نیازمند تامین شبکه فیبر نوری است.

وی با تاکید به اینکه انجام این پروژه می‌تواند ارتباطات پایدار کشور را تا چند دهه آینده بیمه کند، از وزیر نیرو خواست تا زیرساخت‌های وزارت نیرو به کمک این پروژه بیایند.
 
تقدیر وزیر ارتباطات از وزارت نیرو به عنوان یکی از دستگاه‌های پیشرو در پیوستن به پنجره خدمات دولت هوشمند

علی‌اکبر محرابیان نیز در این جلسه با اشاره به پیشرفت‌های شبکه ملی اطلاعات، این پیشرفت را امید بخش دانست و تاکید کرد: برای اطلاع مردم باید درباره این شبکه اطلاع‌رسانی بهتری شود.

وی با اعلام آمادگی کامل برای همکاری در پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها، افزود: هر امکانی که در اختیار وزارت نیروست برای استفاده در این پروژه در اختیار قرار می‌گیرد.

وزیر نیرو، با توجه به جهت‌گیری وزارت نیرو برای بهره‌گیری حداکثری از فناوری‌های جدید برای هوشمندسازی این وزارتخانه، قرائت کنتور، ارسال لحظه‌ای و فرمان پذیری را برای مدیریت مصرف مهم عنوان کرد و گفت: اولویت ما هوشمندسازی کنتور پنج میلیون مشترک پر مصرف است که می‌توانیم در این حوزه نیز با وزارت ارتباطات همکاری داشته باشیم.

بر اساس این گزارش، در این جلسه معاونان دو وزیر نیز مباحثی را درباره نوع شیوه همکاری دو وزارتخانه و مسائل مرتبط با آن مطرح کردند و در پایان مقرر شد مدل همکاری برای پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها ظرف چند روز آینده بین معاونین این دو وزارتخانه به تفاهم برسد.

گفتنی است، یکی از هفت کلان پروژه شبکه ملی اطلاعات، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و فیبر نوری است و مسئولان وزارت ارتباطات تأکید کرده‌اند با برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان دولت سیزدهم ۸۰ درصد خانوار‌ها و کسب و کار‌ها به فیبر نوری متصل خواهند شد که سرعت نامحدودی دارد و اخیرا هم اعلام شده که همه شهر‌های استان ایلام تحت شبکه سراسری فیبر نوری قرار گرفته است.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار