کد خبر: ۵۲۶۳۴
تاریخ انتشار : ۱۷:۰۰ - ۲۲ آذر ۱۴۰۱
مدیر خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال از اجرایی شدن طرح اتصال خط لوله سوخت به صورت به مستقیم به نیروگاه نکا خبر داد.

به گزارش برق نیوز، محمدمهدی جامعی با اشاره به برنامه ریزی انجام شده برای سوخت رسانی به نیروگاه سیکل ترکیبی شهید سلیمی نکا، گفت: این پروژه با تلاش شبانه روزی پرسنل منطقه شمال در مدت هفت روز به سرانجام رسید.

وی افزود: پروژه فوق با ساخت منیفولد جدید از طریق اجرای ۶۰ متر لوله کشی به قطر ۸ اینچ، اجرای ۵۰ مورد سرجوش، نصب ۱۰ دستگاه شیر نفتی، نصب ادوات ابزاردقیقی، ساپورت گذاری موقت، پوشش دهی و اجرای تست‌های هیدرواستاتیکی و رادیوگرافی سرجوش‌ها انجام و امکان ارسال مستقیم نفت گاز برای تغذیه نیروگاه نکا با بهره برداری از خطوط لوله، تاسیسات و تجهیزات شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران مهیا شد.

جامعی بهره برداری از این پروژه را موجب استفاده پایدار از نفت گاز برای تولید برق در نیروگاه نکا و گامی مهم در جهت حفظ محیط زیست و کاهش خطرات جاده‌ای با توقف ۱۰ هزار فقره تردد کامیون‌های نفت کش در مسیر جاده ساری به نیروگاه دانست و از تلاش‌های یکهزار ۲۰۰ نفرساعته مهندسان و پرسنل صنعت انتقال نفت شمال کشور قدردانی کرد.

وی با اشاره به امکان ارسال نفت گاز وارداتی طرح سوآپ از طریق این مسیر جدید به نیروگاه نکا، گفت: با بهره برداری از این پروژه، نفت گاز مورد نیاز نیروگاه شهید سلیمی نکا با استفاده از ۳۲۱ کیلومتر خط لوله ری- ساری- نکا متعلق به شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران از پالایشگاه تهران به مرکز انتقال نفت نکا منتقل و با واسطه شرکت پخش منطقه ساری تحویل نیروگاه خواهد شد.

نیروگاه شهید سلیمی نکا متشکل از چهار واحد بخار هر یک با قدرت اسمی ‎ ۴۴۰ مگاوات، سیکل ترکیبی شامل ۲ واحد گازی با قدرت نامی ۳۷۵.۵ مگاوات و یک واحد بخار دیگر با قدرت ‎ ۱۶۰ مگاوات و همچنین ۲ واحد توربواکسپندر با قدرت نامی هر یک ۹.۵ مگاوات است و ۶ درصد برق کشور را تولید می‌کند.

شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران - منطقه شمال با ۶۰۰ کیلومتر خطوط لوله، روزانه ظرفیت انتقال ۵۰۰ هزار بشکه نفت خام و صدهزار بشکه فرآورده‌های نفتی را به پالایشگاه‌های کشور و ورود فرآورده‌های نفتی به استان‌های شمالی را دارد.

منبع: ایرنا
ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار