کد خبر: ۵۲۶۳۶
تاریخ انتشار : ۰۹:۲۴ - ۲۳ آذر ۱۴۰۱
معاون هماهنگی انتقال شرکت توانیر گفت: در پیک بار تابستان ۱۴۰۱ در بخش صنعت بیش از هفت درصد انرژی بیشتر به صنایع که بخش مولد جامعه هستند، تحویل داده شد.

به گزارش برق نیوز، "محمد اله‌داد" در نشست ارتقای دانش بهره‌وری انرژی و بهینه‌سازی مصرف برق در صنایع کشور در شرکت برق منطقه‌ای یزد، بیان کرد: خوشبختانه امسال نسبت به سال قبل وضعیت بسیار بهتری داشتیم و تعامل مناسبی را در میان صنایع، استانداری‌ها، مجموعه صنعت برق و ارکان بالادستی شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: برای گذر موفق از پیک‌بار تابستان ۱۴۰۱ اقدامات مهمی درزمینه تولید، تأمین، بهسازی و افزایش راندمان نیروگاه‌ها در دستور کار قرار گرفت و پیشبرد این امور به‌صورت هفتگی توسط شخص وزیر نیرو پیگیری و دنبال شد.

معاون هماهنگی انتقال شرکت توانیر افزود: اتفاق مهمی که با هماهنگی تک‌تک اعضای صنعت برق در پیک‌بار تابستان ۱۴۰۱ اتفاق افتاد این بود که در بخش صنعت بیش از ۷ درصد انرژی بیشتری به صنایع تحویل شد که این امر باعث شد انرژی بیشتری به بخش مولد جامعه داده شود.

اله‌داد ادامه داد: در حوزه صنایع بزرگ کشور، ۳۴۰۰ مگاوات و در حوزه مشترکین توزیع ۷۲۰۰ مگاوات مجموع توان تعیین‌شده برای صرفه‌جویی امسال بود که محقق شدن این مدیریت بار کمک کرد در نا ترازی پیک‌بار امسال نسبت به سال قبل وضعیت بهتری داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد نیز در این نشست بهره‌وری صنایع استان را یکی از طرح‌های مهم صنعت برق استان عنوان و ابراز امیدواری کرد با پیشبرد بهره‌وری انرژی در صنعت به‌صورت پایلوت در استان یزد، شاهد بالاترین میزان تولید کیفی و کمی صنایع استان باشیم.

"ابوالفضل اسدی" با اشاره به اینکه وزارت نیرو در دولت سیزدهم بر اساس نا ترازی موجود، طرح احداث ۳۵ هزار مگاوات نیروگاه را برنامه‌ریزی کرده است، گفت: از این میزان حدود ۱۰ هزار مگاوات به نیروگاه‌های تجدیدپذیر، ۱۲ هزار مگاوات به نیروگاه‌های خودتامین صنایع و مابقی به نیروگاه‌های سیکل ترکیبی اختصاص دارد.

در پایان این مراسم نیز از صنایع همکار در مدیریت پیک بار تابستان سال جاری قدردانی شد.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار