کد خبر: ۵۲۶۳۷
تاریخ انتشار : ۱۰:۱۶ - ۲۳ آذر ۱۴۰۱
سخنگوی صنعت برق گفت: شاید بتوان صنعت برق را یکی از مصرف کنندگان عمده گاز کشور دانست، بنابراین با توجه به افزایش برودت دمای هوا در این فصل و در پی آن افزایش مصرف گاز توسط بخش‌های خانگی، تجاری و سایر بخش‌ها، سوخت‌رسانی به نیروگاه‌ها و تامین برق هموطنان با دشواری صورت می‌گیرد، لذا از هموطنان درخواست می‌شود تا در مصرف گاز و برق خود صرفه‌جویی کنند.

به گزارش برق نیوز، "مصطفی رجبی مشهدی" سخنگوی صنعت برق و مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران در ارتباط تلفنی با شبکه تلویزیونی گفت: بیش از ۹۰ درصد نیروگاه‌های کشور از سوخت گاز استفاده می‌کنند و افزایش مصرف این انرژی از سوی سایر مشترکان در فصل سرما، تامین سوخت نیروگاه‌ها را با مشکل مواجه می‌کند. هر چند همکاران ما در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و شرکت ملی گاز تمام تلاش خود را برای رساندن گاز به نیروگاه‌ها مبذول داشته‌اند، اما لاجرم همگی بخصوص در بخش خانگی، تجاری و مشترکان عمده باید با کاهش مصرف خود، به تامین سوخت نیروگاه‌ها به منظور تامین برق همه مشترکان یاری رسانیم.  

رجبی مشهدی یکی از راه‌های کاهش مصرف برق کشور را مدیریت روشنایی معابر دانست و افزود: تا جایی که رفاه حال مردم به لحاظ امنیتی و تبعات اجتماعی و همچنین رعایت استاندارد‌های مسائل راهنمایی و رانندگی رعایت نشود، از روشنایی معابر استفاده خواهیم کرد و سایر مصارف مربوط به آن را کاهش خواهیم داد.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق افزود: سال گذشته از کاهش مصرف برق در بخش روشنایی معابر، ۵۰۰ مگاوات که معادل تولید یک نیروگاه بزرگ سیکل ترکیبی است، صرفه‌جویی داشته‌ایم که تقریبا معادل ۱.۵ میلیون لیتر گازوئیل است، لذا می‌توان اثربخش بودن مدیریت آن را تایید کرد.

وی در خصوص راه‌های صرفه‌جویی از سوی مردم اظهار داشت: در فصول سرد، مهمترین و بزرگترین صرفه‌جویی در بخش گرمایش است. اگر دمای خانه را روی ۱۸ تا ۲۱ درجه (دمای رفاه) تنظیم و در صورت کافی نبودن با لباس بیشتر جبران کنیم، به طور قطع می‌توان ۱۰ درصد در مصرف گاز و برق صرفه‌جویی کرد که کمک بزرگی به گاز رسانی بهتر نیروگاه‌ها و تامین آسان‌تر برق مشترکان محسوب می‌شود. همچنین در این راستا، خاموشی لامپ‌های اضافه و عدم استفاده از وسایل غیرضروری برقی نیز می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.  

رجبی مشهدی در پایان گفت: یکی از کانون‌هایی که بدمصرفی در آن‌ها گزارش شده، بخش اداری کشور است که از مسئولان مرتبط درخواست می‌کنیم رسیدگی نمایند و در صورت کاهش ندادن مصرف انرژی ابتدا تذکر شفاهی و سپس تذکر کتبی دریافت خواهند کرد و در صورتی که باز هم به بدمصرفی ادامه دهند، اسامی آن‌ها در رسانه‌ها اعلام خواهد شد.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار