کد خبر: ۵۲۶۶۹
تاریخ انتشار : ۱۴:۳۹ - ۲۶ آذر ۱۴۰۱
«شورای سیاستگذاری تعامل با نخبگان و خبرگان» وزارت نیرو از آبان سال ۱۴۰۰ با حضور وزیر نیرو و اساتید و فرهیختگان این صنعت در بخش‌های دولتی و خصوصی آغاز به کار و سه نشست را با محوریت مسائل مهم مبتلابه «آب»، «برق» و «پساب» برگزار کرده است.

به گزارش برق نیوز، شورای سیاستگذاری تعامل با نخبگان و خبرگان همزمان با آغاز به کار دولت سیزدهم در وزارت نیرو و در راستای تاکیدات رهبری در دیدار با جمعی از نخبگان و استعداد‌های برتر کشور در تاریخ ۲۶ آبان ۱۴۰۰ با هدف حل مسایل اساسی کشور به روش علمی و تقویت حس توانایی و خوداتکایی در نخبگان توسط دستگاه‌های حاکمیتی و همچنین استفاده از ظرفیت‌های علمی و دانش‌بنیانی کشور در حل مسایل صنعت آب و برق تشکیل شد.

بنا بر این گزارش، رویکرد فراجغرافیایی شورای مذکور و تعامل و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و ایده‌های آحاد جامعه در سطوح و ارکان دولتی و غیردولتی و ظرفیت‌های نخبگانی و همچنین تاکیدات رئیس جمهور درباره تعامل با نخبگان و پیگیری‌های علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، سلسله نشست‌هایی را با حضور اساتید و نخبگان رقم زد.

در این نشست‌ها اصل بر برقراری جریان دانش بین مدیران صنعت و نخبگان، ایجاد پشتوانه علمی و دانش‌بنیانی برای تصمیمات تاثیرگذار در سرنوشت کشور است و انتظار می‌رود با فراهم آمدن زمینه تعامل اساتید و فرهیختگان و مدیران ارشد، موضوعات اساسی و کلان وزارت نیرو بیش از پیش محوریت یافته و کانون توجه و تمرکز فعالیت‌ها قرار گیرد.
 
آب، محور نخستین نشست شورای سیاستگذاری تعامل با نخبگان

بر این اساس اولین نشست از سلسله نشست‌های مذکور هفتم اسفندماه ۱۴۰۰ با محوریت «مسائل و چالش‌های حوزه آب و آبفا و راهکار‌های پیشنهادی» با حضور ۱۴ نفر از اساتید و نخبگان حوزه آب در وزارت نیرو تشکیل شد و طی این نشست موضوعات مهم بخش آب کشور از جمله اقتصاد آب، درهم‌تنیدگی موضوع آب با سایر حوزه‌ها، حکمرانی موفق آب و راهبرد‌های پیشنهادی، چالش‌ها و راهبرد‌های بخش آب، بازنگری در سیاست‌های بخش آب، توسعه و محدودیت منابع آبی، کاهش تقاضای آب مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
 
پیشنهادات نخبگان صنعت برق به وزیر نیرو در نشست دوم

دومین نشست تعاملی علی اکبر محرابیان با نخبگان و خبرگان بخش برق نیز با محوریت «مسائل و چالش‌های حوزه برق و انرژی و راهکار‌های پیشنهادی» ۲۲ تیرماه ۱۴۰۱ برگزار شد که طی آن اساتید فرهیخته نظرات خود را در رابطه با موضوعات مهم بخش برق کشور اعم از چالش‌های مدیریتی، اقتصادی و فنی در صنعت برق مطرح و پیشنهادات خود را در حوزه مدیریت مصرف، توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر، رویکرد‌های مسئله‌محور به مشکلات صنعت برق و چالش‌های مدیریت پژوهش در بخش برق مطرح کردند.
 
بازار پساب و تحلیل نظام تعرفه آب محور سومین نشست نخبگانی با وزیر نیرو

سومین نشست هم‌اندیشی وزیر نیرو با اساتید دانشگاه، نخبگان و صاحبنظران علمی و اجرایی کشور نیز در حوزه اقتصاد با محوریت «چارچوب اجرایی بازار پساب و تحلیل نظام تعرفه آب» ۱۲ آذرماه ۱۴۰۱ برگزار شد. در این نشست صاحبنظران به ارائه نظرات خود درباره موضوعات مهم اقتصاد آب کشور همچون تحلیل نظام قیمت‌گذاری آب و چارچوب عملیاتی بازار پساب، اهمیت انتشار داده‌های آب و هوا در تصمیم‌گیری، برآورد اثرات اصلاح قیمت آب در بخش کشاورزی، الزامات اجرایی (اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی) در راه‌اندازی بازار آب و پساب، ضرورت الزامی‌شدن بازچرخانی فاضلاب‌های خانگی با رعایت اولویت‌های مصرف و الزامات زیست‌محیطی و بهداشتی، بهینه‌سازی مصرف آب در صنایع آب‌بر مبتنی بر ترکیب تعرفه‌گذاری بهره‌وری پایه و ظرفیت قراردادی) پرداختند.
وزیر نیرو در این نشست با اشاره به حفظ و صیانت از منابع آبی و سرلوحه قرار گرفتن موضوع آب در تصمیمات و اقدامات دولت، بر استفاده از نظرات و رویکرد‌های ارائه‌شده در برنامه هفتم توسعه کشور و نظام تعرفه آب تأکید کرد.

ارسال نظر قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «برق نیوز» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.
نتیجه عبارت زیر را وارد کنید
captcha =
وضعیت انتشار و پاسخ به ایمیل شما اطلاع رسانی میشود.
پربازدیدها
برق در شبکه های اجتماعی
اخبار عمومی برق نیوز
عکس و فیلم
پربحث ترین ها
آخرین اخبار